Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LenaBaars schreef:"een tweedehandsje kopen, zadelmaker laten komen, op maat laten maken en over een jaar hetzelfde riedeltje..?"
ik zou (heb ik ook gedaan) voor deze optie gaan!
Ik zelf heb voor 600 euro een 2e hands zeer soepel Passier zadel gekocht met PS baum, waardoor de zadelmaker m bij kan stellen. Kost dan aankoopbedrag, verstelkosten en in de toekomst weer verstelkosten. Je rijd al deze tijd wel op een kwalitatief hoogwaardig zadel en ikzelf vind het fijn om ergens aan te kunnen wennen.
golddigger08 schreef:LenaBaars schreef:"een tweedehandsje kopen, zadelmaker laten komen, op maat laten maken en over een jaar hetzelfde riedeltje..?"
ik zou (heb ik ook gedaan) voor deze optie gaan!
Ik zelf heb voor 600 euro een 2e hands zeer soepel Passier zadel gekocht met PS baum, waardoor de zadelmaker m bij kan stellen. Kost dan aankoopbedrag, verstelkosten en in de toekomst weer verstelkosten. Je rijd al deze tijd wel op een kwalitatief hoogwaardig zadel en ikzelf vind het fijn om ergens aan te kunnen wennen.
Jij koopt dus over een jaar ofzo weer een tweedehandsje?
masja schreef:Ik heb mijn merrie ingereden met een goedkoop leren zadel (volgens mij zelfs van Zadelmarkt).
Toen ik goed links en rechts kon en er zeker van was dat ik niet met paard en al op mijn rug zou komen te liggen heb ik een nieuwe KN Tango aan laten meten. Nu 7 jaar later ligt het nog steeds top! Zadelmaker hier is heel enthousiast over het zadel, omdat het goed aan te passen is, maar totaal niet nodig is. Blijft netjes liggen.
Denk dat goed laten informeren door een goede zadelmaker erg belangrijk ik. En soms is het investeren nu toch echt een minder dure investering dan 2x een 2e hands zadel kopen.