boommaat pony opmeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

boommaat pony opmeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 11:57

Nog even voor de duidelijk, hoe gaat het stap voor stap weer? Het zit zo, ik ben op zoek naar een showzadeltje voor een van de pony's, een welsh sectie A (beetje brede rug, laag schoftje en weinig schouder) uit ervaring weet ik inmiddels dat het een crime is voor zoiets een goed passend zadeltje te vinden. Normaal komt ook gewoon de zadelmaker, maar die showzadeltjes vind ik hier niet echt. Nu wil ik er eentje bestellen 15" (als de kussenlengte kort genoeg is), maar ik twijfel tussen medium en wide (30cm en 33cm). Grotendeels moet hij een beetje goed liggen, zadelmaker kan kleine dingen wel aanpassen. Beetje een grote gok, maar je moet iets.
Mijn andere pony heeft een aangepast stubben juventus medium 30-31cm, kan ik eventueel die voor de boommaat proberen, dit zadel is zowiezo in lengte te lang, vandaar dat ik korter moet.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:51

Je kunt inderdaad even een ander zadel(tje) opleggen om te kijken of de boommaat goed is of een Wintec boommeter gebruiken, deze kan je ook een indicatie geven.
Groetjes,