Breed paard: massimo of kent en masters? ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Breed paard: massimo of kent en masters? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 15:55

Ik weet dat er ontzettend veel topics zijn over brede paarden en de zadel ellende die er uit weg komt. Ik open dit topic meer over gebruikerservaringen van deze twee merken.

Aan de ene kant Massimo: het spreekt me natuurlijk enorm aan dat de boommaat tot zeer wijd kan, wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken. Wat ik een nadeel vind is dat de boommaat vast is (tot in zoverre..) en mijn paard veranderlijk is. Tot in hoeverre ze veranderlijk op de zadelplek is weet ik niet. De zadelmaker heeft gezegd dat massimo best een paar keer aan te passen is, maar natuurlijk geen 2x per jaar, enkele jaren lang. Dan zou ik dus in slankere periodes moeten gaan opvullen onder mijn zadel met een pad of iets dergelijks.

Wat ik verder hoor is dat de achterkant van de boom een warmbloed boom is, dus niet breed. Hier kunnen ook weer problemen uit voortkomen, al hoor ik er nooit bij wat voor problemen dan..

Mijn andere keus is een Kent en Masters: verwisselbare boom, dus wat dat betreft top. Volgens de zadelmaker word de allerbreedste boom zelden gebruikt en doet die je qua vorm denken aan een dienblad, bijna recht. Dat moet ik hebben. Nou heb ik ook gelezen dat K&M tot boommaat 36 gaat. Ik weet dat er per merk veel verschil zit in hoe je de boommaat meet, dus dat dit niet altijd wat zegt. Ik weet wel dat maat 36 eigenlijk van elk merk nog te smal was..

Natuurlijk komt de zadelmaker gewoon langs om te passen, en ik ga er vanuit dat ik een goed advies krijg :+

Wel ben ik in tussentijd benieuwd naar jullie ervaringen met beide merken op een breed paard. Voor en nadelen, kom maar op! Ik wacht het oordeel van de zadelmaker af, maar wil zelf ook een beetje weten hoe en wat. :)