Grote maat kogel beschermer van sterke kwaliteit???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Grote maat kogel beschermer van sterke kwaliteit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:11

Ik ben op zoek naar een goede sterke kogelbeschermer voor mijn paard.

Mijn paard slaat met zijn hoef tegen de binnenkant van de kogel aan bij een overgang van draf naar stap.
Eerder was dit niet zo erg maar nu hij voor het eerst weer op ijzers staat doet hij dit wel weer.
Nu heb ik kogelbeschermers van Harry Horse maar deze blijven niet goed zitten.
zo dra hij met zijn hoef tegen de kogel aan komt draait deze en is hij niet meer beschermt op de plek waar hij zich raakt met het gevolg dat hij hier een flinke schuurplek krijgt.
Nu is mijn paard een Groninger en heeft hij flinke kogels en veel beschermers zijn aan de kleine maat.

Kan iemand mij een beschermer adviseren die van goede kwaliteit is en goed blijft zitten? Die dus niet gaat draaien zodra hij met zijn hoef tegen de kogel aan komt.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:15

van die halfjes? die bevallen mij persoonlijk erg goed.
Afbeelding
die gaat 'rondom' de kogel dus draait ook niet :)

Je hebt ze van verschillende merken, maar persoonlijk bevallen mij de BR's het fijnste, die voelen toch een stuk steviger en 'dikker' aan dan bvb de pagony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:00

Ik heb deze in het zwart van BR maar deze zijn wat aan de kleine kant, ze blijven wel beter zitten dan die van Harry Horse.
Omdat die van Harry Horse wat groter vallen heb ik daar een setje van gehaald maar deze blijven dus niet goed zitten.

Heeft iemand ervaring met die Kentucky air kogel beschermer?hoe vallen deze qua maat?
Die van BR zijn dus eigenlijk wat te klein.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:38

Veredus maat L misschien? Ik heb maat M voor mijn fjord waarvoor normaal maat cob te smal (krijg het klittenband gewoon niet dicht) is en maat full te lang.

Linsey_X

Re: Grote maat kogel beschermer van sterke kwaliteit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:46

je hebt van HH ook van die halve peeskappen heb je die wel eens gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:55

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:25

Ik heb hier op Bokt eens gelezen dat de Pro-beschermers van Pagony groter vallen. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Of misschien heeft HKM of Norton nog wat in hun assortiment? En anders denk ik dat je inderdaad naar het duurdere segment moet gaan kijken, zoals Veredus.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:31

Die van Kentucky vallen mooi groot! En zijn daarnaast ook goed ademend en extra verstevigd aan de binnenzijde met d3o wat super schokabsorberend is. Dat materiaal gebruiken ze ook in de motor-, skate- en wintersporten in bescherming. Kijk maar eens op www.kentucky-horsewear.com voor meer info.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:39

Kim_Peters schreef:
Die van Kentucky vallen mooi groot! En zijn daarnaast ook goed ademend en extra verstevigd aan de binnenzijde met d3o wat super schokabsorberend is. Dat materiaal gebruiken ze ook in de motor-, skate- en wintersporten in bescherming. Kijk maar eens op http://www.kentucky-horsewear.com voor meer info.

Succes!

heb je ze zelf ook? en wat is je ervaring.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:00

Ik gebruik ze zelf voor een paard van 1.75 met vrij fors beenwerk en ze passen heel mooi! Door de goede pasvorm blijven ze ook goed op hun plaats zitten.