Ik heb eerst een tijdje met een bustrens met platstukje gereden. Daar liep ze heel erg mee te rommelen. Geen constante aanleuning ontzettend kwijlen (dus geen schuim maar echt sliertjes spuug). Over gestapt naar een hh golden brass omdat mijn andere merrie daar heel fijn op loopt. Is een dubelgebroken bustrens met dik mondstukje. Zelfde probleem. Toen op advies een hele dikke dubbbel gebroken bustrens met dik tussenstukje. Daar vond ik der helemaal niet fijn op lopen. Die wilde ze niet aannemen en pakte hem regelmatig vast.
Ik rij nu met een ongebroken happy mouth kneveltrens en daar ben ik erg tevreden over. Ze heeft der mondje mooi dicht. De aanleuning is minder rommelig. Het enige nadeel wat ik nu onder vind. Is dat ze wat drammeriger/hangerig word in de galop. Ik kreeg toen te horen dat dit bit misschien veelste zacht voor der is. En ik beter kan kijken naar iets anders.
Enkelgebroken, Ongebroken maar dan gewoon rvs?
Ik denk zelf dat het ook wel rijtechnisch op te lossen is. Maar wil wel graag meningen ervaringen horen.
Wat ik zelf een nadeel vind van het bit waar ik nu mee rij is dat ik het minder mooi vind op een dressuuwedstrijd
En dacht er aan het zelfde bit te kopen maar dan in bustrens uitvoering. Maar aan de andere kant heb al wel wat geprobeerd en dat was het dus echt niet. Waarom dan nu veranderen als het een wereld van verschil is? Behalve dan dat ze soms wat hangerig/drammerig word. Wat in mijn ogen ook rijtechnisch op te lossen is.
!