Met mijn instructrice ben ik aan het denken over dingen waardoor je kunt zien hoeveel druk je op je teugels hebt, gezien ik er moeite mee heb om de druk gelijk te houden.
Nou heb ik een paar jaar geleden eens iets gezien. Je maakte het tussen je bit en je teugel. Het bestond uit een gekleurd stripje wat een bepaalde hoeveelheid druk kon weerstaan, en een kettinkje wat wat langer was dan dit stripje. Zodra je teveel druk op je teugel nam brak het stripje. Hierdoor kon je dus leren om minder druk te nemen. Door het kettinkje had je dan niet een losse teugel in je handen maar bleef je bit vastzitten aan je teugel.
Wie oh wie kan me vertellen of dit nog bestaat, of hoe het heet? En zo ja, waar ik dit kan vinden?
Caira
Geplaatst: 01-07-11 21:15
geen idee, ander tipje: zweepje horizontaal in je handen, zo word je gedwongen om je handen op 1 lijn te houden, en wordt de druk minder snel opgevoerd.
Dat werkt niet, k heb mijn handen keurig op 1 plek, het gaat om de druk die ik opbouw door de spierspanning in mijn handen. Paard pakt rechts vast, ik reageer met meer druk, paard pakt vaster etc. We zijn al een heel eind, maar het moet nog beter. Sowieso werkt het horizontale zweepje ook niet met onze manier van sturen, waarbij je handen meedraaien met je schouders. Toch bedankt.