Dalmar of Eskadron?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Dalmar of Eskadron?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 19:26

Ik ben (straks) op zoek naar een paar ventilerende peeskappen. Momenteel heb ik in een oud paar allemaal gaten geboord, functioneel, maar fraai is anders.

Ik heb de Dalmar Speed gezien, die me erg interessant lijken. Maar vandaag zag ik op de divoza site een nieuw soort peeskappen van Eskadron:

Deze:
Afbeelding

Dalmar Speed:
Afbeelding

Nu twijfel ik. Bij de Dalmar zit de ventilatie vooral in het midden van het been (als ik het goed zie) en bij de Eskadron meer aan de bovenkant en bij de kogel. Bij welke denken jullie dat de benen het droogst blijven én goed beschermd worden? Ervaringen van beide beschermers hoor ik graag (ik heb de zoekfunctie al gebruikt...).

xSaarSaar

Re: Dalmar of Eskadron?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:42

Hier merk ik dat de paarden het meeste zweten bij het pijpbeen, dus ik denk dat dat de beste plek is voor ventilatie. :)

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:45

Ik zou voor de dalmar gaan :j ik heb ze zelf ook en ze zijn heel licht en ventileren heel goed. Als ik heb gereden zijn normaal de benen zeiknat van het zweet maar met deze peeskappen blijven ze kurk droog! Ik weet niet of er in die van Eskadron neopreen zit? Neopreen houd namelijk warmte vast en dat is natuurlijk niet handig.

Philipha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:04

Ik zou ook voor de Dalmar gaan.
Deze hebben namelijk, volgens mij ook aan de binnenkant ventilatie.
Of misschien moet je even naar de andere ventilerende kijken van NEW of Tri-zone, heb deze beide en ben er erg tevreden over! Ook zeer goed ventilerend èn licht in gewicht.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:40

Bedankt allemaal, Dalmar heeft ook mijn voorkeur. Van Tri-zone had ik een paar, maar die waren erg slap. Ik zag dat ze daar ook een hardere variant van hebben. Zal de NEW eens googlen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:06

[HAR] Ventilerende peesbeschermers
Dit topic ook al gezien?

De Eskadron vond de verkoopster in de winkel hier in de buurt zo duur voor hoe het eruit zag, dat zij het niet had zien zitten om die te bestellen. Ze wilde ze evt. wel voor me bestellen als ik ze echt wilde, maar volgens haar was het niet echt veel luchtiger, omdat neopreen toch veel warmte vasthoudt. En ik kon nog geen referenties vinden over de Eskadron, ik heb de gok niet genomen. Divoza had ze toen nog niet, daar ben ik nl als eerste geweest om te vragen of ze ze soms in het assortiment hadden of kregen, maar dat zou voorlopig niet het geval zijn, zeiden ze toen (3 maanden terug). Ik heb ze dus nog niet in handen gehad.

Ik heb inmiddels die van Dalmar. Ben daar tevreden over, benen blijven absoluut langer droog dan onder gewone neopreen gevoerde. En ze zijn superlicht. Twee Dalmar beschermers wegen net zoveel als 1 'gewone' van BR.
Maar het blijft altijd warmer dan niets om het been. En als mijn pony echt begint te zweten over het hele lijf, zijn zijn benen zeker ook al nat.
Ik heb deze besteld bij de Paardendrogist. De verhalen van mensen om mij heen die Dalmar beschermers hadden, waren voor mij reden genoeg en bij de paardendrogist mag je kosteloos ruilen als het product niet past.

Ik heb ook nog getwijfeld over Trizone beschermers (in bovengenoemde link vind je daar ook wel plaatjes van). Daar zit de ventilatie over de hele beschermer. Misschien dat niet nog meer ventileren, dat weet ik niet, ik vond het te duur om te gaan vergelijken tussen Dalmar en Trizone.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:49

Ja, heb ik gezien :). Dank je voor je uitgebreide antwoord. Die Eskadrons zijn zeker met neopreen gevoerd? Zag ook ergens een paar beenbeschermers die werden aangeprezen als 'ze zijn van ademend neopreen'. Uhu. Via de site van Dalmar kun je ze al iets voordeliger krijgen dan bij de paardendrogist. 2e hands worden ze haast niet aangeboden.
Weet jij hoe het zit met de maat? Mijn paard heeft qua lengte wel normaal voor een paard maar hij heeft ontzettend dunne pootjes. Zal L dan gewoon passen?

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:01

Ik heb voor mijn paard ook L, normale peeskappen zijn altijd iets te wijd maar deze passen heel goed!

fenster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:42

Ik heb hele goede ervaringen met Eskadron :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:03

Ik zou ook voor de dalmar gaan, zijn super licht en mijn merrie komt er nooit bezweet onderuit. Mij lijken de eskadron veel zwaarder en neopreen houd de warmte vast.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:14

Ik zweer het bij de Tri-Zone's, maar daarbij moet ik opmerken dat ze geen harde schelp hebben.
Voor mijn paard is dit geen probleem, maar wel goed om te weten mocht je paard dat wel nodig hebben.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 21:44

Loezoe: die heb ik gehad, maar ze waren te groot en ik had toch liever een wat hardere beschermer.

Dank je schangah!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 06:43

Eskadron heeft ze idd met neopreen gevoerd. Er schijnen wel gaatjes in geprikt te zijn voor t ademen.

Kwa maat, tjs, dat vind ik lastig. Mijn heflinger heeft maat full. Hij had geen dunnere benen moeten hebbn, want dan had het ventilatie-rooster niet mooi over het gat in de beschermer gevallen en zou het ventilerende effect minder zijn.
Bij de paardendrogist heb je die passervice, je mag het gratis retour zenden. Ik heb de Dalmar Speed en Racing besteld, de Racing zaten voor geen meter, dus die heb ik geretourneerd. Die is wel beter geschikt voor dunnere benen, geloof ik.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:41

De dalmar hebben een harde plaat aan de achter die van carbon is (zeer sterk en ultra licht) ik heb voor mijn merrie L. Ze is dan wel groot maar heeft geen dikke benen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 09:53

Die racing zien er ook niet echt fijn uit op de foto's. Dalmar speed heeft mn voorkeur :)) Morgen eerst even naar de dierenarts voor een controle van de blessure, als dat de goede kant op gaat (of over is?!) , ga ik ze bestellen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 13:03

Nou, ik heb ze binnen. Ga vanavond passen, ze zien er in elk geval wel fijn uit!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:01

Ik heb ook Dalmar (speed) maar mijn paard krijgt er schuurplekjes van. Echt jammer. Ik denk dat ik ze maar ga verkopen.