kniewrongen aanpassen op het zadel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patriciakk

kniewrongen aanpassen op het zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:41

hoi allemaal,
ik heb even een vraagje....

na een half jaar zoeken en tobben om een goed zadel te vinden voor de pony van mijn dochter,hebbenwe uiteindelijki een kieffer wien de luxe,wel met extra voorsingel....want werkelijk alles schuift naar voren,het zadel ligt nu echt goed...

hiervoor hadden wij een euroriding met extra wrong,dat vond ze erg fijn rijden,maar nu we eindelijk een pasend zadel hebben wil ik niet meer gaan zoeken naar een andere.
nu vroeg ik mij af of je bij een kieffer zadel extra wrong kunt laten maken????

heeft iemand enig idee of dit mogenlijk is en wat de eventuele kosten zijn???

hoop dat iemand mij wat kan vertellen

gr patricia

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:50

Ik zou dit even bij een zadelmaker navragen. Sommige zadels (vaak springzadels) hebben de mogelijkheid om de wrong aan te passen en vaak dan ook alleen maar die achter de kuit zit. Bij een dressuurzadel is dat niet echt gebruikelijk dus ik ben eigenlijk bang dat dat niet zal gaan.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:39

Ik weet niet of je hem nieuw koopt of tweedehands?
Wij verdelen zelf zadels van Saint Lourdes en bij bestelling is het mogelijk om de kniewrongen (of andere dingen) aan te passen.. Zo heeft een stalgenoot van mij dikkere kniewrongen laten plaatsen en ook achter het been een verdikking laten zetten, zodat haar been stevig in het zadel ligt.
Of dit achteraf zo simpel is weet ik eigenlijk niet.
Laatst bijgewerkt door Bloempjeh_ op 01-07-11 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:39

Kan het niet meer vinden -O-

Maar het kan wel stond laatst een advertentie op mp ook van een kieffer en die had er extra kniewrongen op laten maken! Ik dacht dat ze het bij daaleman had laten doen moet je even bellen! Maar het kan wel hoor bij ooteman doen ze het ook

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... tevig?N=15

kost 59,50 extra

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:41

lovey_ou schreef:

Maar het kan wel stond laatst een advertentie op mp ook van een kieffer en die had er extra kniewrongen op laten maken! Ik dacht dat ze het bij daaleman had laten doen moet je even bellen! Maar het kan wel hoor bij ooteman doen ze het ook

kost 59,50 extra

Maar die moet onder het zweetblad.. Ik denk dat de topic starter hem er echt in wil laten zetten? (misschien begrijp ik het verkeerd hoor :) )

aafje87

Re: kniewrongen aanpassen op het zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:33

Om op je vraag terug te komen, ja dat kan.

Daaleman kan dit inderdaad doen voor je, die kunnen wrongen voor je maken en op je zadel plaatsen. Kosten geloof ik een €120,-
Maar je kan er ook voor kiezen om de wrong te laten verwijderen en er klittenband voor in de plaats op te zetten en losse wrongen er op te klitten(systeem zoals wintec, bates, thropy, thorowgood)
De wrongen zijn in allerlei modellen te krijgen(gewoon leer) voor +/-€60(bates) en die bij ooteman van thropy zijn €80 en kan je dan met het klitteband bevestigen op het zadel in de positie welke jezelf lekker vind.

Ik denk dat de 2e optie het meest "makkelijk" is, klitteband bevestigen is niet zo heel moeilijk en kostbaar namelijk

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:34

Bloempjeh_ schreef:
lovey_ou schreef:

kost 59,50 extra

Maar die moet onder het zweetblad.. Ik denk dat de topic starter hem er echt in wil laten zetten? (misschien begrijp ik het verkeerd hoor :) )

Wat ik begrijp wil ze de wrongen van de kieffer vervangen door een grotere uitvoering, dus de wrongen komen gewoon op de normale plek onder het zweetblad

patriciakk

Re: kniewrongen aanpassen op het zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 00:30

de bedoeling is dat er op de een of andere manier een dikke wrong komt,mijn dochter had eerst een euroriding jade met extra wrong die lag op het zweetblad.
nu heeft ze een kieffer wien extra prof,met redelijk platte kniewrong.
aangezein mijn dochter een c pony heeft maar zelf nu ruim 12 jaar is,krijgt ze dat haar benen natuurlijk iets te lang word,
die euroriding heb ik weggedaan omdat die naar voren schoof,toen de kieffer aangeschaft,schoof ook...toen een voorsingel,zadel ligt nu helemaal goed,maar mijn dochter wit dus die wrongen vanwege extra stevigheid voor haar te lange benen.....
ik wil niet weer op zoek naar een andere zadel,omdat het het laatste jaar rijden word met deze pony....ze gaat na de zomer z1 starten,en als ze n paar puntjes heeft is het afgelopen,want ze word te groot

dus vandaar dat iki dacht,ik laat dikke wrongen zetten,en dus ervaringen tups of iets dergelijks.....

ga even navragen bij bovengenoemde zadelmakers...verdere info is natuurlijk erg welkom

gr patricia