Extra zadel of leenzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Extra zadel of leenzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 18:41

Hoi,

Ik rijd recreatief western met mijn d-pony en hou ervan om ook wel eens een sprongetje te maken. Nu vindt ik het niet fijn om te springen met westernzadel omdat als je niet goed uitkomt kun je bijv. op de punt terechtkomen met je buik en je hebt weinig kniesteun. Nu spring ik nog helemaal niet in de hoogte ofzo dus nu maakt het nog niet super uit maar ik zou eigenlijk wel wat hoger willen springen. Ik ga van de zomer weer op ponykamp en dan wil ik sowieso wel een normaal zadel.
Ik wil dus een extra zadel erbij en eigenlijk wil ik er wel een die ik thuis ook verder kan gebruiken. Ik wil in ieder geval een zadelpasser erbij laten komen om er zeker van te zijn dat het zadel goed ligt. Ik zoek een goedkoop zadel omdat ik hem alleen maar hoef te gebruiken met het springen en soms voor de fun. Verder ga ik gewoon lekker op mijn westernzadel.
Wat vinden jullie nou fijne zadels? En zou ik dan een leenzadel nemen of een eigen zadel kopen?

Groetjes

femmy91

Re: Extra zadel of leenzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:33

rossner veelzijdigheid. Mijn ervaring hiermee is: betaalbaar en een goede service. Ik zou wel een eigen zadel kopen als je budget dit toelaat omdat zoals het zadel al zegt het veelzijdig is en je er alles mee kunt, dressuur, springen, buitenrijden en western dus het is nooit weg en een eigen is altijd beschikbaar en ligt het beste op je paard. Groetjes

Kim_Asterix

Re: Extra zadel of leenzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 12:06

Ja dat is wel waar