Staat boommaat 2 gelijk aan een medium boom/ ... cm ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Staat boommaat 2 gelijk aan een medium boom/ ... cm ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 10:50

Hallo allemaal,

Heb overal gezocht, maar kon helaas nergens vinden wat ik precies zocht...
Ik heb een zadel op het oog (kentaur elektra) met de boommaat 2, maar weet iemand hoeveel cm dat precies is? Heb nu een medium boom en daarvan weet ik ook niet wat de maat van de boom in cm is...
Kortom wat ik eigenlijk wil weten; staat boommaat 2 gelijk aan een medium boom?

Sorry voor de verwarrende en raar geformuleerde titel, maar wist niet hoe ik het anders kon omschrijven..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

:wave: Ilja

Muronia

Re: Staat boommaat 2 gelijk aan een medium boom/ ... cm ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:51

de boommaten van Kentaur vallen vrij smal.. Volgens mij is een boommaat 2 een 30-31 cm boom (smal-medium) en een boommaat 3 een 31-32 cm boom (medium-ruim medium)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 10:54

Hmm okee, heel erg bedankt! Het zadel zit eigenlijk tussen een 2 en een 3 in, omdat ze hem een tijdje op een paard had liggen waarvoor het zadel eigenlijk te smal was en hij is dus een beetje breder geworden daardoor ( := ). Nu heb ik wel een beetje een indicatie van hoe breed hij ongeveer is.. :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:20

Je kan boommaten van verschillende zadelmerken eigenlijk nooit met elkaar vergelijken helaas. Heeft echt met de vorm van de boom en de takken te maken. Sommige takken zijn kort, andere lang. en ook nog eens anders van vorm.
Kortom zelfs een boommaat 32 van het ene merk is niet te vergelijk met de boommaat 32 van een ander merk.
Daarom dus ALTIJD zadel passen voordat je het koopt !!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 11:42

Dat gaan we sowieso doen, wilde hem zo gaan halen om te passen, maar als het eigenlijk ontzettend smal is, hoef ik het niet te gaan proberen voor mn paard van 1.70m. :P

Bedankt voor de reacties igg! Ik ga hem gewoon maar passen denk ik :j