Mijn paard heeft vrij snel last van ge-irriteerde ogen. Sinds een aantal zomers staat hij daarom met een vliegennetje (zo'n touwtjes ding) in de wei en dit ging tot voor kort prima. Geen ontstoken ogen meer en het netje is simpel om te doen, ook voor mijn ouders.
Helaas was het ding de laatste tijd steeds vaker in het gras te vinden dan op zijn hoofd. Goed, het netje was al wat oud, dus nieuw klitteband erop gezet. Helaas heeft meneer de truc door en dus ligt het netje, ondanks het nieuwe klitteband, binnen no-time weer in het gras.
Ik vind zo'n touwtjes ding wel erg fijn en ben daarom op zoek naar een oplossing. Zo'n masker van gaas voor de ogen vind ik niets. Hij staat in het pollenseizoen ook al met een neusnetje en dat gaasding vind ik gewoon net iets te veel van het goede. Ben dus op zoek naar een nieuw touwtjes-netje. Op de site van Agradi had ik er eentje met drukknopen gezien. Iemand daar ervaring mee? Of andere tips/suggesties. Vliegenspray/roller op z'n hoofd werkt trouwens ook niet, dat is 1 grote strijd. De rest van z'n lijf vind hij wel prima.
Dus wie heeft er tips/suggesties om mijn paard weer zonder ontstoken ogen de zomer door te helpen?