sloper-proof vliegennetje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

sloper-proof vliegennetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:25

Mijn paard heeft vrij snel last van ge-irriteerde ogen. Sinds een aantal zomers staat hij daarom met een vliegennetje (zo'n touwtjes ding) in de wei en dit ging tot voor kort prima. Geen ontstoken ogen meer en het netje is simpel om te doen, ook voor mijn ouders.

Helaas was het ding de laatste tijd steeds vaker in het gras te vinden dan op zijn hoofd. Goed, het netje was al wat oud, dus nieuw klitteband erop gezet. Helaas heeft meneer de truc door en dus ligt het netje, ondanks het nieuwe klitteband, binnen no-time weer in het gras.

Ik vind zo'n touwtjes ding wel erg fijn en ben daarom op zoek naar een oplossing. Zo'n masker van gaas voor de ogen vind ik niets. Hij staat in het pollenseizoen ook al met een neusnetje en dat gaasding vind ik gewoon net iets te veel van het goede. Ben dus op zoek naar een nieuw touwtjes-netje. Op de site van Agradi had ik er eentje met drukknopen gezien. Iemand daar ervaring mee? Of andere tips/suggesties. Vliegenspray/roller op z'n hoofd werkt trouwens ook niet, dat is 1 grote strijd. De rest van z'n lijf vind hij wel prima.

Dus wie heeft er tips/suggesties om mijn paard weer zonder ontstoken ogen de zomer door te helpen?

Anoniem

Re: sloper-proof vliegennetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:31

het vliegenetje gewoon aan je halster vast stikken? de de klittebandjes aan elkaar stikken. Zodat je hem er gewoon af kan schuiven. Misschein minder praktisch met vast doen. Maar het blijft wel zitten

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:34

of idd aan een oud halster maken, dus dan doe je alleen dat halster om voor het in de wei gaan

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:39

Dat is natuurlijk ook een goed idee, daar had ik helemaal niet aangedacht, ik zat al aan allerlei lastige clipjes te denken, maar dit is veel makkelijker. Enige is dat ik nooit zo houdt van dingen die vast zitten, maar dit zit vrij hoog en gaat echt wel stuk als hij hard genoeg trekt (denk aan vastzitten ofzo), want dat heeft hij ook al een keer gepresteerd (met klitteband en alsnog gescheurd).

Normaal gesproken zit het vliegennetje van april tot aan oktober aan het halster, dus helemaal geen probleem met erop en eraf halen, slechts een paar keer om te wassen. Hij heeft een tweede halster zonder vliegennetje.

Bedankt!

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:47

e hebt ze van HH met een keelriem