Touwhalster raar/verkeerd geknoopt of snap ik het niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kunamosity

Touwhalster raar/verkeerd geknoopt of snap ik het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:27

Heb net mijn nieuwe set binnen van equiplay! Alles prima en ziet er goed uit, alleen de lus van het touwhalster ziet er vreemd uit. Hij heeft niet 2 lussen zoals gewoonlijk, maar is in elkaar geknoopt. Het lukt me niet om er de lussen van te maken. Het ziet er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LecyTinker

Re: Touwhalster raar/verkeerd geknoopt of snap ik het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:29

waarom heb je twee lussen nodig dan? dat is toch normaal zoals het eruit ziet?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:31

LecyTinker schreef:

ja idd de lussen missen zodat je er geen halstertouw aan vast kunt maken
mss kun je hier de gebruiksaanwijzing vinden (bokt/youtube) om zo'n halster zelf te maken en dan die knoop bestuderen en evt zelf repareren? anders terugsturen!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:34

Nou ik bedoel eigenlijk niet 2 lussen, maar 1 lus, maar dat is dan (bij mijn oude touwhalster) van twee touwtjes naast elkaar. Maar nu heeft hij dus geen lus waar ik mijn leadrope aan kan doen, want als ik dus zachtjes trek schuift de knoop in elkaar en ziet het eruit als op de 3e foto.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:35

Amalarab schreef:
LecyTinker schreef:

ja idd de lussen missen zodat je er geen halstertouw aan vast kunt makenmss kun je hier de gebruiksaanwijzing vinden (bokt/youtube) om zo'n halster zelf te maken en dan die knoop bestuderen en evt zelf repareren? anders terugsturen!

daar zijn die dubbele lussen voor... om het halstertouw aan vast te maken.

de linkerkant van boven is de bovenkant van de neus, die waar de twee lussen zitten is de onderkant van de neus, de rechtekant gaat achter de oren en de rechterkant van onder gaat onder de kaak...
Ben ik dan echt de enigste die hier een gewoon halster in ziet?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:36

TS, de lussen schuiven idd in elkaar, dan moet je er een ringetje aan vast maken. Een ringetje van een sleutelhanger misschien? ( wel een goede, stevige) Dat is idd niet zo handig dat ze in elkaar schuiven.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:37

Ik mis inderdaad ook de lussen waaraan je je touw vast kunt maken :j

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:42

LecyTinker schreef:
TS, de lussen schuiven idd in elkaar, dan moet je er een ringetje aan vast maken. Een ringetje van een sleutelhanger misschien? ( wel een goede, stevige) Dat is idd niet zo handig dat ze in elkaar schuiven.

Vind dat wel een gepruts hoor. Heb het touwhalster net vers besteld. Is er geen mogelijkheid het zelf nog in orde te maken of is ie gewoon verkeerd geknoopt. Anders stuur ik hem even terug.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:48

staat hij ook zo op de site waar je hem besteld hebt?
Je kan hem altijd terug sturen, toch?

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:49

LecyTinker schreef:
staat hij ook zo op de site waar je hem besteld hebt?
Je kan hem altijd terug sturen, toch?

Nee staat er anders op (zoals ik gewend ben hoe een touwhalster eruit ziet). Heb even een mailtje gestuurd.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:50

Misschien is dit express zo gemaakt zodat je zelf je halster onder de kin op maat kunt maken?

Even uitgaande van de 2e foto; Als je de bovenkant van die losse vasthoud, kun je dan de onderkant van die lus niet naar beneden trekken? Dat je er op die manier zelf een knoop op de juiste plaats inlegt?

Moeilijk om vanaf een pc uit te leggen.
Kun je ze anders niet gewoon even bellen en vragen waarom het zo geknoopt is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:06

Het lijkt me het handigst om deze foto's gewoon even aan de verkoopster te laten zien en die om raad te vragen :)

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 18:07

pmarena schreef:
Het lijkt me het handigst om deze foto's gewoon even aan de verkoopster te laten zien en die om raad te vragen :)

Heb ik nu gedaan inderdaad! Maar ik dacht, laat ik het maar eerst hier vragen, want misschien is het een heel stomme vraag! ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:09

manex schreef:
Misschien is dit express zo gemaakt zodat je zelf je halster onder de kin op maat kunt maken?Even uitgaande van de 2e foto; Als je de bovenkant van die losse vasthoud, kun je dan de onderkant van die lus niet naar beneden trekken? Dat je er op die manier zelf een knoop op de juiste plaats inlegt?

Moeilijk om vanaf een pc uit te leggen.
Kun je ze anders niet gewoon even bellen en vragen waarom het zo geknoopt is?

daar zou je wel eens meer dan gelijk in kunnen hebben, maar dan mis je dus idd een plekje om je halstertouw aan vast te maken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:09

ziet er niet uit als een normaal halster van Equiplay, er zit of een fiador knoop of een gewone knoop op die plek met inderdaad een lus (dubbele lus) waar je je leadrope aan kunt klikken. Gewoon even een mailtje sturen naar Eveline.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:56

Heb contact gehad met Equiplay. De knoop was er tijdens het versturen uitgegaan. Ze heeft een nieuw halster opgestuurd en ik heb de oude weer terug gestuurd. Netjes opgelost:)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:05

Ik haal dit topic even omhoog omdat bij mij hetzelfde gebeurt is.. (sorry als dit niet mag)
Ik heb het touwhalster alleen in een stand op een evenement gekocht en thuis is de knoop eruit gegaan. Ik kan nu alleen niet terug omdat ik niet meer weet hoe de winkel nou heette :o

Ik weet hoe de knoop eruit hoort te zien.. heb op internet ook meerdere foto's gevonden
http://www.horsebeads.eu/files/4202/pro ... f_1696.jpg
http://img78.photobucket.com/albums/v29 ... lster4.jpg

Alleen nu weet ik niet hoe je van de situatie op de foto's van de TS terug komt naar de knoop zoals op de foto's hierboven. ik heb al van verschillende touwen geprobeert een lus te maken en dan de knoop aan te trekken.. maar het is me nog niet gelukt de juiste te vinden haha
Iemand een idee hoe ik de knoop er terug in krijg? :Y)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:20

@ horsies5: Ik denk persoonlijk dat de knoop al niet goed zat. Een Fiador knoop (zo heet dat volgens mij) gaat er echt niet zo maar uit. Integendeel, als die er eenmaal in zit zit hij goed.

Heb zelf wel eens geprobeerd een touwhalster te knopen en heb uren geworsteld met de knoop, tot hij dus goed zat. Daarvoor kreeg ik ook steeds dit soort slappe losgaande knoopsels :+

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:52

horsies5 schreef:
Alleen nu weet ik niet hoe je van de situatie op de foto's van de TS terug komt naar de knoop zoals op de foto's hierboven. ik heb al van verschillende touwen geprobeert een lus te maken en dan de knoop aan te trekken.. maar het is me nog niet gelukt de juiste te vinden haha
Iemand een idee hoe ik de knoop er terug in krijg? :Y)

Ik heb mijn drie touwhalsters allemaal zelf geknoopt (danku internet, ik hou van je) en die fiador knoop is inderdaad wel tricky. Het gemakkelijkste om te doen is eigenlijk je touwhalster uit elkaar halen langs de kant van de uiteinden waarmee je het touwhalster vastknoopt, helemaal terug naar de fiador te gaan en opnieuw te knopen. Ik heb hem wel enkel geleerd met twee lussen en niet een.

Hier is een topic met een enkele lus (ingewikkeld uitgelegd maar het is iets!)
http://www.horsegroomingsupplies.com/ho ... 15150.html
Maar vindt dit nog steeds de beste instructie (met dubbele lus)
http://www.recreamen.be/?q=touwhalster

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:02

Bedankt voor de tip! Ik denk dat ik dat dan maar moet doen haha