Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gypsy schreef:Imo "past" uiteindelijk geen enkel zadel.
Een zadel dat een maand terug door een erkende zadelpasser op maat is gemaakt voor jou paard, kan nu al niet meer passen door veranderde bespiering.
Een heel lastig iets dus! En ook de reden waarom ik voor boomloos kies. Daarbij is eenvoudig te zien of het wel/niet past, het enige harde deel althans, en de rest vormt zich naar de rug.

lilly_s18 schreef:Dankjewel! aan jou informatie heb ik een heleboel!
Het is gewoon, er is een jaar geleden iemand gekomen voor het zadel te passen maar mijn paard was nog maar 3 dus het zou kunnen dat het niet meer paste.
lilly_s18 schreef:Gypsy schreef:Tussen 3 en 4 niets aan laten doen? Jeetje... Dan verandert een paard imo dus enorm.
huh? niets aan laten doen?
Gypsy schreef:@Thoraklover: Ik zeg niet dat het altijd past!
Ik zeg alleen dat het goed te zien is of het past of niet. En jou verhaal bewijst dat wel.![]()
Stel je voor je had het niet gezien en was doorgereden ermee.... Nu is je veel ellende bespaart.
Kon je overigens met een matentabel niet zien wat past?
En de pommel was scheef, waardoor het zadel scheef lag en mijn paard dus een hele tijd scheef liep omdat ik scheef zat. Het zat me niet helemaal lekker en vanaf dat moment rijdt ik zonder zadel... Ik moet nog een nieuwe en dat wordt waarschijnlijk een boom