zadels goedkoper

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BowieBonanza

zadels goedkoper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 11:00

Ik vroeg me af of zadels in België goedkoper zijn dan in Nederland.
Want als ik misschien er over denk op een nieuw zadel (2ehands) aan te schaffen om misschien in België te kopen.
Is dat goedkoper of maakt het op zich niet uit?

cvelthuis

Re: zadels goedkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:24

Volgens mij ligt het meer aan het merk zadel dan aan het land waar het word verkocht?

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:26

Ik zou het niet weten. Ik woon in belgië maar weet niet hoeveel de zadels in nederland kosten :p

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:28

ik denk dat zeker voor 2de handszadels het gewoon uitmaakt welk model en bij wie je koopt. Dus daar zit het verschil em niet zo in NL of BE. Voor nieuwe zadels denk ik dat Nl net iets goedkoper is dan BE. Al heb ik zelf mijn zadel in Engeland besteld... voor dat prijsverschil kon ik makkelijk een zadelpasser laten komen en de nodige aanpassingen maten doen... (ik wist natuurlijk wel op voorhand welk model van zadel goed lag en welke boommaat en zitting ik nodig had)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:30

Volgens mij niet...ik koop wel eens wat bij Emmers in Hamont en daar zijn de prijzen gelijk aan de prijzen in NL (voor alles, dus ook harnachement)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:31

Zou best kunnen, de ruiterspullen in duitsland zijn ook veel goedkoper.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:20

Verschil tussen NL en BE is niet heel groot qua prijzen. Echter ben je opzoek naar een 2de hands springzadel bv heb je meer kans op slagen in BE, daar is het springen gewoon groter en wordt er dus 2de hands meer aangeboden. Maar voor de prijs hoef je het niet echt te doen... (en visa-verca, ben je als belg opzoek naar een groot aanbod aan dressuurzadels dan is het verstandig om ook even over de grens te kijken, hier in nederland is het aanbod daaron weer veel groter)

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:34

Dat is goed om te weten. :)
Maar inderdaad springen is in België een veelbeoefende tak van de paardensport.
Toch ook leuk dat de paarden in België en Nederland de beste schijnen te zijn over de wereld?
Vind dat zeker iets om trots op de zijn :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:35

petitparis schreef:
ik denk dat zeker voor 2de handszadels het gewoon uitmaakt welk model en bij wie je koopt. Dus daar zit het verschil em niet zo in NL of BE. Voor nieuwe zadels denk ik dat Nl net iets goedkoper is dan BE. Al heb ik zelf mijn zadel in Engeland besteld... voor dat prijsverschil kon ik makkelijk een zadelpasser laten komen en de nodige aanpassingen maten doen... (ik wist natuurlijk wel op voorhand welk model van zadel goed lag en welke boommaat en zitting ik nodig had)

Kun je hier een voorbeeld van noemen?