Ik vraag dit voor een goede kennis van mij. Kennis rijdt met westernzadel en wil graag boomloos rijden Maar eigenaar vind dat de drukverdeling bij een boomloos zadel niet goed is. Tevens wil eigenaar ook niet naar ander zadel gaan vanwege het geld. Kennis wil best zelf een zadel aanschaffen of mee betalen... Hoe kan kennis eigenaar overhalen om naar boomloos of ander zadel te gaan? Want kennis vind western helemaal niks.
Het paardje is niet van de kennis. Het is haar bijrijdpaardje.
Mootje
Geplaatst: 27-06-11 19:56
Wie betaalt, bepaalt.... Ofwel de eigenaar. Waarom rijdt jouw kennis dit paard bij als het harnachement (of type rijden) niet aanstaat? Ik zou zoiets niet eens durven voorstellen
Connie
Geplaatst: 27-06-11 19:57
Simpel toch, de eigenaar van het paard wil het niet dus gebeurt het niet. Snap ik best, als zij het idee heeft dat het niet goed is voor haar paardje ..
KarmaWitch
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-11 19:57
Het is een geweldige klik met het paard en zij heeft niet gauw een klik met een paard.
doezel2
Geplaatst: 27-06-11 19:59
ook al heb je een klik de echte eigenaar bepaald hoe en wat
madelief88
Geplaatst: 27-06-11 20:00
Overhalen? Het is haar paard en ik begrijp haar reden heel goed, helemaal omdat het paard normaal dus een westernzadel op heeft. Dan moet je kennis maar een ander bijrijdpaardje zoeken als ze western helemaal niets vindt..
Ze rijdt het type niet. Alleen met de spullen Ze heeft erge moeite met die knop op het zadel Heeft iemand daar dan een tip voor?
Maar het paardje heeft lange tijd stil gestaan Is volgens mij gewoon beleerd met normaal zadel en daarna een westernzadel wat 1 of 2x nog maar even gebruikt is voor erop zitten en that's it
Tigra_
Geplaatst: 27-06-11 20:05
Misschien moet ze gewoon lessen nemen met het zadel zodat ze er beter in leert rijden. Persoonlijk vindt ik dat je daar niet op moet aandringen als bijrijder.
KarmaWitch
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-11 20:06
Okee De eigenaar is er vaak bij alleen zijzelf rijdt op een vzh volgens mij die zegt wel hoe ze haar handen moet houden alleen dat lukt niet echt
Tigra_
Geplaatst: 27-06-11 20:06
Fujita_Amor schreef:
Okee De eigenaar is er vaak bij alleen zijzelf rijdt op een vzh volgens mij die zegt wel hoe ze haar handen moet houden alleen dat lukt niet echt
De eigenaar rijdt op een vzh? Op het zelfde paard?
NatasjavE
Geplaatst: 27-06-11 20:07
Ik als eigenaar zou er op geen enkele manier over piekeren om een nieuw zadel aan te schaffen als er al een goed passend zadel op ligt.
Als het schuift dan past het niet en dat is wel een argument om er naar te laten kijken. Ik zou dan echter niet direct over een nieuw zadel beginnen. Wellicht dat dit zadel aangepast kan worden. Kan het niet passend gemaakt worden dan kan je proberen om voor een ander zadel te pleiten.
Ja ik zal het er eens met kennis en eigenaar over hebben Want we hebben meerdere pads gebruikt (ik help haar wel mee) en ook 1 met anti slip eronder En singel zit op het strakst en hij schuift wel minder maar nog steeds schuift het
vencedor
Geplaatst: 27-06-11 20:33
Ik zou ook absoluut niet blij zijn als mnbijrijder zou zeuren om een ander zadel. De mening van de eigenaar over boomloos deel ik ook. Ook al heeft de bijrijder een mega klik met het paard, dan nog is het niet haar paard en heeft de eigenaar de eind beslissing over alles.
hoe kan je leren wennen aan zo'n zadel met mega knop?
KozieZ
Geplaatst: 27-06-11 20:40
Ook ik deel de mening van de eigenaar over een boomloos zadel. Komt ook niet op mijn paard. Als mijn bijrijdster me over zou proberen te halen om een heel ander type zadel te kopen, dan zou ik daar ook zeker niet blij mee zijn.
Als bijrijdster moet je het doen met wat de eigenaar wil. Zo simpel is het eigenlijk.
Als het zadel schuift, kan ze daar natuurlijk wel iets van zeggen. Ze kan vragen of het goed ligt en vertellen dat het schuift. Dan kan de eigenares daar wel of niet iets mee doen. De bijrijdster kan er dan alleen nog voor kiezen of ze wel of niet rijdt.
Je schrijft dat de eigenares rijdt met een vzh zadel. Je vriendin kan natuurlijk altijd vragen of zij daar ook mee mag rijden.
vencedor
Geplaatst: 27-06-11 20:43
Beugels langer, bij deze zadels hoor je watverder naar achteren te zitten. Dwn heb je ook minder last van de knop.
NatasjavE
Geplaatst: 27-06-11 20:43
Ik zou ook absoluut niet accoord gaan met een boomlooszadel.