Ervaring met decathlon hoofdstel ( anatomisch kopstuk)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Exponent

Ervaring met decathlon hoofdstel ( anatomisch kopstuk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:41

Ik heb een nieuw hoofdstel nodig voor mijn paardje , en ben daar redelijk moeilijk in...
Nu zag ik dit hoofdstel en vond hem meteen mooi + het voordeel dat het kopstuk anantomisch gevormd is!

http://www.decathlon.be/NL/hoofdstel-training-85935154/

Heeft er iemand ervaring met dit hoofdstel?
Wat vinden jullie over de kwaliteit van decathlon hoofdstellen?

Alvast bedankt ! :)

Anoniem

Re: Ervaring met decathlon hoofdstel ( anatomisch kopstuk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:04

mijn algemene ervaring met decathlon is dat de spullen prima zijn. Maar wel overduidelijk van mindere kwaliteit. Maargoed daar is de prijs dan ook naar.

Hoofdstellen heb ik geen ervaring mee.. een aantal jaar geleden wel een keer een hoofdstel in handen gehad van decathlon. Maar die vond ik erg slecht van kwaliteit leer. Maar die was dan wel weer een stuk goedkoper dan het hoofdstel dat jij hier laat zien..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:09

Ik ben wel tevreden, ik heb jaren gereden met een decathlon-hoofdstel, wel iets duurdere prijsklasse zoals dit hoofdstel, en erg goed hoofdstel, goede kwaliteit, soepel, mooie pasvorm. Heel tevreden over! Ik zou deze gewoon durven doen hoor!

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 18:25

Ik denk dat ik het ook ga durven... het is echt geen geld.. (aangezien het andere hoofdstel dat ik wel over de 300 kost )
En net als julie vind ik de ovrige decathlon spullen best wel in orde..

Ik hoop toch nog een reactie te krijgen van iemand die dit hoofdstel heeft .. En anders ga ik eens een trip naar de dacathlon maken :D

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:52

Ik heb het lichtbrijne decathlon hoofdstel met die mexicaanse neusriem voor springen. Fijn hoofdstel, niet echt soepel maar gebruik hem dan ook niet zo erg veel, ben er wel tevreden over. Ik denk als je een hoofdstel voor een wat langer termijn wil je beter een HH hoofdstel o.i.d. kan kopen kwa kwaliteit.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 18:55

Ik zou het hoofdstel maar 1x in de week gebruiken , dus wel lange termijn maar geen intensief gebruik..
Heb al tussen HH gezocht , maar vind niet echt een mooi bruin spring hoofdstel. En aangezien het maar voor 1x in de week is wil ik dus geen grote bedragen uitgeven :D

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:59

Anoniem schreef:
Maar wel overduidelijk van mindere kwaliteit.

Voor onze Arabier heb ik een Decathlon hoofdstelletje.
Bevalt echt prima, en als je het regelmatig vet gaat het erg lang mee! Dus dat valt wel mee met die kwaliteit ;)
En bij regelmatig vetten blijft het ook heel soepel.

Dat ergonomische valt wel mee :D
Het onderlegde (wat dus eigenlijk ook gevormd moet zijn), lijkt op de foto's gewoon traditioneel recht te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:02

Frank schreef:
Anoniem schreef:
Maar wel overduidelijk van mindere kwaliteit.

Voor onze Arabier heb ik een Decathlon hoofdstelletje.
Bevalt echt prima, en als je het regelmatig vet gaat het erg lang mee! Dus dat valt wel mee met die kwaliteit ;)
En bij regelmatig vetten blijft het ook heel soepel.

Dat ergonomische valt wel mee :D
Het onderlegde (wat dus eigenlijk ook gevormd moet zijn), lijkt op de foto's gewoon traditioneel recht te lopen.

Het hoofdstel dat ik vast had was rond de 30 euro, en van "karton" kwaliteit. Dusja niet echt geweldig. Maargoed dat is misschien inmiddels verbeterd. En misschien bij duurdere hoofdstellen minder het geval :)

JuliaaaXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:05

ik had voor mijn oude verzorgpony een decatlon hoofdstel.
vond het echt fijn!
je moet wel goed kijken of het wel van goede kwaliteit is
voor mijn nieuwe wilde ik er ook een(omdat hij zo goed was bevallen) maar na het kopen kwam ik erachter dat ik de foute maat had gekocht 8)7
dus een goude tip; kijk goed naar de maat :P

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:23

Anoniem schreef:
Is dit niet iets?

Als je het namelijk doet voor het kopstuk vind ik deze mooier gevormd. En hooks heeft een goede kwaliteit. Dit hoofdstel is rond de 60 euro. En zal vergelijkbaar zijn met een hoofdstel dat hier in NL rond de 80 a 90 euro zal kosten :)
http://www.hooks.se/product.aspx?produc ... Order=DESC

En daar zou je evt. een d'yon neusriem bij kunnen doen. Aangezien het hooks hoofdstel het zelfde systeem heeft als d'yon
http://www.dyon.be/produits_briderie.ph ... sss_cat=32

oke , verkocht :D en vooral voor rond de 60 euro te zijn .. wow :) maar... Hoe kom ik eraan?? Want het zweeds ben ik me jammer genoeg niet machtig ( was er geen bokker die dit kon regelen , of beeld ik me nu iets in? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:30

Exponent schreef:
Anoniem schreef:
Is dit niet iets?

Als je het namelijk doet voor het kopstuk vind ik deze mooier gevormd. En hooks heeft een goede kwaliteit. Dit hoofdstel is rond de 60 euro. En zal vergelijkbaar zijn met een hoofdstel dat hier in NL rond de 80 a 90 euro zal kosten :)
http://www.hooks.se/product.aspx?produc ... Order=DESC

En daar zou je evt. een d'yon neusriem bij kunnen doen. Aangezien het hooks hoofdstel het zelfde systeem heeft als d'yon
http://www.dyon.be/produits_briderie.ph ... sss_cat=32

oke , verkocht :D en vooral voor rond de 60 euro te zijn .. wow :) maar... Hoe kom ik eraan?? Want het zweeds ben ik me jammer genoeg niet machtig ( was er geen bokker die dit kon regelen , of beeld ik me nu iets in? )

Je beeld je niets in! via bokt zijn er regelmatig bestel topic's waardoor de verzendkosten gedeeld worden (rond de 40 euro) De laatste ronde was lotte_wessel de besteller. Misschien kun je haar even pb-en?

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:32

Super !! dankjewel voor de tip , vind dit hoofdstel echt mega knap :) En had het anders ook nooit gevonden.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:33

Exponent schreef:
Super !! dankjewel voor de tip , vind dit hoofdstel echt mega knap :) En had het anders ook nooit gevonden.. :o

Ik met mijn hoofdstellen verslaving heb inmiddels heel wat site's gezien :o Dus weet inmiddels waar ik moet zoeken :)

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:36

Anoniem schreef:
Exponent schreef:

Ik met mijn hoofdstellen verslaving heb inmiddels heel wat site's gezien :o Dus weet inmiddels waar ik moet zoeken :)

Waar verslavingen ook allemaal niet goed voor zijn.. O:)

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:36

Ik doe al 3 jaar intensief met een hoofdstel van 30 euro van de decathlon, niet de mooiste kwaliteit. Goed onderhouden, dan is het prima! De "duurdere" lijn van decathlon is wel van betere kwaliteit.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:38

Dankjewel ! Ga voor de leuk eens kijken in de decathlon naar het hoofdstel , maar denk dat ik zeker ben dat ik het hooks hoofdstel van Nini_roosje ga kopen :)

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:47

Had ik al vermeld dat ik je fantastisch vind? :D superbedankt !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:48

Exponent schreef:

Graag gedaan! (kijk nog even verder op de hooks site, Ze hebben daar meerdere leuke dingen ;) )

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:52

Anoniem schreef:
Exponent schreef:

Graag gedaan! (kijk nog even verder op de hooks site, Ze hebben daar meerdere leuke dingen ;) )

Wat denk je dat ik al een half uur aan het doen ben ;) hihihi

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:53

nouuu !! wat een gaaf hoofdstel zeg ! Wou hem bestellen maar nergens meer in de maat full te verkrijgen !!

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:21

Decathlon hoofdstellen vallen erg groot , heb er nog een liggen van mijn vorige merrie ( ondertussen al 8jaar oud ding, ziet er niet meer uit :) ) , die had echt maat cob , en mijn paard van 1.75 past deze nog net :D dus je kan altijd eens passen ?