Vraagje over Barefoot pad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Vraagje over Barefoot pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 15:40

Ik heb onlangs een barefoot bareback pad gekocht maar zelfs met de kleinste singel past hij niet.
Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben en eventueel een oplossing weten?
Als ik de pad opleg kan ik onder mijn pony zijn buik de singelstoten tegen elkaar houden :')

Edit: deze is het:
http://www.equisenso.be/zadelpad.htm
Laatst bijgewerkt door yeye op 26-06-11 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Re: Vraagje over Barefoot pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:56

Hoe klein is de pony dan , en is het de grote of de kleine maat BBP :?

We hebben hier de kleine maat op een klein Shetje gebruikt met een singeltje van 30 cm :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:57

HIhihihi heb je wel de pony maat BBP?? Ik heb een merrie van 1.43 m en daar moest ik inderdaad de kleinste singel voor gebruiken maar kwam erachter dat het BBP ook wel erg groot voor haar was en in de weg lag dus heb het uit eindelijk verkocht.....sorry hier heb je helemaal niets aan....

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 16:04

Haha toch bedankt :D
Pony is een arabier
Afbeelding

Ik weet niet welke pad ik heb :P
Volgens de vrouw van de winkel is er maar 1 maat :(:)

Pony is rond de meter 50
Dus ik denk dat ik dan wel een grote heb?

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:08

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 66&bih=563 het rijdek markus heb ik voor mijn pony van 1.47m
hij is alleen wel een beetje aan de dikke kant :$ maar de singel past wel gewoon vast bij hem. wel het laatste gaatje en een beetje glijdend van links naar rechts met balans enz. maar voor de rest past ie wel...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:11

Dan zul je wel gewoon de volwassenen-maat hebben neem ik aan :)

Maar dat dat niet past op zo'n grote pony joh :P

Dat je de singelstoten tegen elkaar kunt houden is op zich niet zo'n ramp , maar je houdt de zijkanten van de pad toch zeker niet tegen elkaar....waardoor er nog wel ruimte is voor een singeltje ?

Wat is de kortste maat singel die je nu geprobeerd hebt dan ? :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 16:12

annnneeee schreef:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 66&bih=563 het rijdek markus heb ik voor mijn pony van 1.47m
hij is alleen wel een beetje aan de dikke kant :$ maar de singel past wel gewoon vast bij hem. wel het laatste gaatje en een beetje glijdend van links naar rechts met balans enz. maar voor de rest past ie wel...

Ik merk wel dat de Barefoot pad echt veel langere singelstoten heeft :)
Ik kan de singelstoten gewoon onder zijn buik net tegen elkaar houden

Mijn singel is wel 40 cm..
Volgens de vrouw van de winkel zou die ook niet kleiner bestaan :?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 16:13

pmarena schreef:
Dan zul je wel gewoon de volwassenen-maat hebben neem ik aan :)

Maar dat dat niet past op zo'n grote pony joh :P

Dat je de singelstoten tegen elkaar kunt houden is op zich niet zo'n ramp , maar je houdt de zijkanten van de pad toch zeker niet tegen elkaar....waardoor er nog wel ruimte is voor een singeltje ?

Wat is de kortste maat singel die je nu geprobeerd hebt dan ? :)

Wat bedoel je met de zijkanten van de pad tegen elkaar?
Kortste is 40 omdat er volgens de winkel geen kleinere zijn :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:23

Nou , het geeft niet of je de uiteindes van de singelstoten tegen elkaar aan kan houden , dat heb je bij zadels immers ook wel eens :)

Het gaat er om of er nog genoeg ruimte over is voor een kortere singel , dus dat niet al het BEGIN van de singelstoten (ofwel de zijkanten van de pad :P ) tegen elkaar aan komen.

Een 40 cm singel is al vrij kort inderdaad...voor een 30 cm singel moet je al een beetje zoeken , hadden wij voor de Shet ook :P

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:25

geniaal dit!!
Maak er een knoopje in :')

Heb je maat pony genomen?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 16:30

pmarena schreef:
Nou , het geeft niet of je de uiteindes van de singelstoten tegen elkaar aan kan houden , dat heb je bij zadels immers ook wel eens :)

Het gaat er om of er nog genoeg ruimte over is voor een kortere singel , dus dat niet al het BEGIN van de singelstoten (ofwel de zijkanten van de pad :P ) tegen elkaar aan komen.

Een 40 cm singel is al vrij kort inderdaad...voor een 30 cm singel moet je al een beetje zoeken , hadden wij voor de Shet ook :P

Ah zo bedoel je :P Nee het is echt het langste gaatje tegen elkaar.
Pfff dan moet ik wat beter op zoek gaan :)
Vind het wel spijtig want ik had bij diezelfde winkel eigenlijk een barefoot arizona gekocht maar die bleek niet lekker op de pony te liggen dus heb ik die gewisseld voor een chayenne maar die ligt ook helemaal niet goed en dus had ik voorlopig zo maar een Pad gekocht zodat we toch kunnen rijden en nu past die ook niet ;(

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 16:30

gabjj8 schreef:
geniaal dit!!
Maak er een knoopje in :')

Heb je maat pony genomen?

Volgens de winkel was dit de enige dat barefoot had dus wist niet dat er nog kleinere waren :(

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:47

Aha ja de winkel wilde dus alleen maar Barefoot verkopen!!! je hebt wel degelijk een korte singel maat 30 (maar wel van een ander merk0 want die had ik nodig voor de mijne van 1.43m, Barefootzadels zijn best groot voor kleine paardjes, ik heb een maatje 1 cherokee en is voor die kleine van mij echt te groot alleen pas ik weer niet met mijn kont in een maatje 0 :o maar misschien jij wel? let goed op dat je wel de kleinere maat BBP hebt gekregen want als ik het zo lees neemt die mevrouw van de winkel je een beetje in de maling zodat je alles via haar koopt en van Barefoot!!! Succes!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 16:55

Zoek schreef:
Aha ja de winkel wilde dus alleen maar Barefoot verkopen!!! je hebt wel degelijk een korte singel maat 30 (maar wel van een ander merk0 want die had ik nodig voor de mijne van 1.43m, Barefootzadels zijn best groot voor kleine paardjes, ik heb een maatje 1 cherokee en is voor die kleine van mij echt te groot alleen pas ik weer niet met mijn kont in een maatje 0 :o maar misschien jij wel? let goed op dat je wel de kleinere maat BBP hebt gekregen want als ik het zo lees neemt die mevrouw van de winkel je een beetje in de maling zodat je alles via haar koopt en van Barefoot!!! Succes!

Ja... het is alleen zo dat ik geen geld meer terug krijg. Toen ik mijn arizona kocht (900 euro in totaal) paste die nie dus heb ik die gewisseld voor de chayenne en kreeg ik 300 euro in waardebonnen terug ;( Ik ga volgende week terug en ga die mevrouw mijn geld terugvragen want dit vind ik niet meer kunnen hoor :( Normaal gingen ze zaterdag rond 4 uur in de namiddag naar mijn weide komen om de zadel te passen maar ze zijn gewoon niet geweest en vonden het ook niet nodig om even te telefoneren.
Toen ik de arizona ging wisselen wou ik die graag wisselen voor een wintec isabel werth. Mevrouw zei: Ja je bent niet voor niets naar boomloos overgegaan dus wacht nog een week en ik geef je de chayenne mee.
Ik duidelijk gezegd dat ik dat niet wou maar volgens haar lag die echt zoveel beter op het paard.
Ja wat doe je dan? Het is tenslotte beter voor je paard }:0

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:01

Waar heb je hem gekocht dan ? Ik neem aan in België :)

Neem anders even contact op met Natasja van Barefoot België , zij is de importeur voor België en levert aan diverse zelfstandige verkopers , het is wel handig als ze dergelijke dingen hoort en wellicht kan ze je helpen :)

Ik ben de importeur voor Nederland en zou het toch wel graag willen horen als 1 van "mijn" wederverkopers zo te werk gaat , want daar sta ik niet achter.

Net als jij , je hebt nu een vervelend gevoel bij Barefoot en dat zou ik niet acceptabel vinden en dan desnoods zelf oplossen , ik denk dat Natas van België er net zo over denkt :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 18:27

pmarena schreef:
Waar heb je hem gekocht dan ? Ik neem aan in België :)

Neem anders even contact op met Natasja van Barefoot België , zij is de importeur voor België en levert aan diverse zelfstandige verkopers , het is wel handig als ze dergelijke dingen hoort en wellicht kan ze je helpen :)

Ik ben de importeur voor Nederland en zou het toch wel graag willen horen als 1 van "mijn" wederverkopers zo te werk gaat , want daar sta ik niet achter.

Net als jij , je hebt nu een vervelend gevoel bij Barefoot en dat zou ik niet acceptabel vinden en dan desnoods zelf oplossen , ik denk dat Natas van België er net zo over denkt :)

Ow oke.. En hoe kan ik haar dan bereiken? Is er een officiële site van barefoot?
Het is niet dat ik barefoot vervelend vind hoor maar ik wou gewoon de arizona vanwege de western vorm en de knoop waar ik me aan vast kan houden. Ik vind de cheyenne helemaal niet zo mooi en heeft ook geen knoop spijtig genoeg. En dat verstaat de vrouw in de winkel niet :roll:

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:42

Heb je een testzadel geprobeerd? dan had je kunnen zien dat deze niet geschikt was voor jou paard. Helaas is het niet anders dat je nu met een zadel zit die niet past maar vind het wel vervelend dat er zo gereageerd wordt, even mee denken zou fijn zijn! Ik snap de reactie van het overgaan op boomloos en dan ineens een wintec want dat was in eerste instantie niet de opzet maar ik kan begrijpen dat je het toch ergens voor wilt ruilen anders zit je met iets wat niet past....Hier heb ik gelukkig wel heel fijn advies gekregen. In nederland hebben we een officiele site van boomloosrijden.nl en kan je de impoteur en alle wedeverkopers benaderen via het emailadres wat vermeld staat. Heel veel succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:50

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 20:27

Zoek schreef:
Heb je een testzadel geprobeerd? dan had je kunnen zien dat deze niet geschikt was voor jou paard. Helaas is het niet anders dat je nu met een zadel zit die niet past maar vind het wel vervelend dat er zo gereageerd wordt, even mee denken zou fijn zijn! Ik snap de reactie van het overgaan op boomloos en dan ineens een wintec want dat was in eerste instantie niet de opzet maar ik kan begrijpen dat je het toch ergens voor wilt ruilen anders zit je met iets wat niet past....Hier heb ik gelukkig wel heel fijn advies gekregen. In nederland hebben we een officiele site van boomloosrijden.nl en kan je de impoteur en alle wedeverkopers benaderen via het emailadres wat vermeld staat. Heel veel succes!

Bedankt voor je reactie! :)
Nee testzadels hadden ze daar niet. Ik wou eigenlijk naar boomloos overgaan omdat ze zeiden dat het beter was voor de rug van het paard. ook omdat ik eigenlijk een westernzadel wou (voor de knoop waar ik mij aan kon vasthouden als het paard hard bokt). Heb dat toen ook duidelijk gezegd tegen die vrouw en ze zei toen om dan beter een boomloos te kopen (de arizona) omdat deze ook die knoop heeft maar geen boom en ook minder weegt dan een echt westernzadel. Dit klonk natuurlijk allemaal als roosjes in mijn oren. Hoewel de zadel veel duurder was dan ik eigenlijk wou, ben ik er toch mee akkoord gegaan. En toen ik hem wou wisselen voor een wintec begon ze slecht gezind te worden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:45

Moeilijk, ik hoop dat de importeur je verder kan helpen en een oplossing kan bedenken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:23

natasja is een vriendelijke vrouw,ze zit ook hier op bokt...
slechte service dit hoor,jeetje..