Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben en eventueel een oplossing weten?
Als ik de pad opleg kan ik onder mijn pony zijn buik de singelstoten tegen elkaar houden

Edit: deze is het:
http://www.equisenso.be/zadelpad.htm
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar de singel past wel gewoon vast bij hem. wel het laatste gaatje en een beetje glijdend van links naar rechts met balans enz. maar voor de rest past ie wel... 

annnneeee schreef:http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 66&bih=563 het rijdek markus heb ik voor mijn pony van 1.47m
hij is alleen wel een beetje aan de dikke kantmaar de singel past wel gewoon vast bij hem. wel het laatste gaatje en een beetje glijdend van links naar rechts met balans enz. maar voor de rest past ie wel...

pmarena schreef:Dan zul je wel gewoon de volwassenen-maat hebben neem ik aan
Maar dat dat niet past op zo'n grote pony joh
Dat je de singelstoten tegen elkaar kunt houden is op zich niet zo'n ramp , maar je houdt de zijkanten van de pad toch zeker niet tegen elkaar....waardoor er nog wel ruimte is voor een singeltje ?
Wat is de kortste maat singel die je nu geprobeerd hebt dan ?

) tegen elkaar aan komen.

pmarena schreef:Nou , het geeft niet of je de uiteindes van de singelstoten tegen elkaar aan kan houden , dat heb je bij zadels immers ook wel eens
Het gaat er om of er nog genoeg ruimte over is voor een kortere singel , dus dat niet al het BEGIN van de singelstoten (ofwel de zijkanten van de pad) tegen elkaar aan komen.
Een 40 cm singel is al vrij kort inderdaad...voor een 30 cm singel moet je al een beetje zoeken , hadden wij voor de Shet ook
Nee het is echt het langste gaatje tegen elkaar.
maar misschien jij wel? let goed op dat je wel de kleinere maat BBP hebt gekregen want als ik het zo lees neemt die mevrouw van de winkel je een beetje in de maling zodat je alles via haar koopt en van Barefoot!!! Succes! Zoek schreef:Aha ja de winkel wilde dus alleen maar Barefoot verkopen!!! je hebt wel degelijk een korte singel maat 30 (maar wel van een ander merk0 want die had ik nodig voor de mijne van 1.43m, Barefootzadels zijn best groot voor kleine paardjes, ik heb een maatje 1 cherokee en is voor die kleine van mij echt te groot alleen pas ik weer niet met mijn kont in een maatje 0maar misschien jij wel? let goed op dat je wel de kleinere maat BBP hebt gekregen want als ik het zo lees neemt die mevrouw van de winkel je een beetje in de maling zodat je alles via haar koopt en van Barefoot!!! Succes!
Ik ga volgende week terug en ga die mevrouw mijn geld terugvragen want dit vind ik niet meer kunnen hoor
Normaal gingen ze zaterdag rond 4 uur in de namiddag naar mijn weide komen om de zadel te passen maar ze zijn gewoon niet geweest en vonden het ook niet nodig om even te telefoneren.

pmarena schreef:Waar heb je hem gekocht dan ? Ik neem aan in België
Neem anders even contact op met Natasja van Barefoot België , zij is de importeur voor België en levert aan diverse zelfstandige verkopers , het is wel handig als ze dergelijke dingen hoort en wellicht kan ze je helpen
Ik ben de importeur voor Nederland en zou het toch wel graag willen horen als 1 van "mijn" wederverkopers zo te werk gaat , want daar sta ik niet achter.
Net als jij , je hebt nu een vervelend gevoel bij Barefoot en dat zou ik niet acceptabel vinden en dan desnoods zelf oplossen , ik denk dat Natas van België er net zo over denkt
Zoek schreef:Heb je een testzadel geprobeerd? dan had je kunnen zien dat deze niet geschikt was voor jou paard. Helaas is het niet anders dat je nu met een zadel zit die niet past maar vind het wel vervelend dat er zo gereageerd wordt, even mee denken zou fijn zijn! Ik snap de reactie van het overgaan op boomloos en dan ineens een wintec want dat was in eerste instantie niet de opzet maar ik kan begrijpen dat je het toch ergens voor wilt ruilen anders zit je met iets wat niet past....Hier heb ik gelukkig wel heel fijn advies gekregen. In nederland hebben we een officiele site van boomloosrijden.nl en kan je de impoteur en alle wedeverkopers benaderen via het emailadres wat vermeld staat. Heel veel succes!