inrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bnalover

inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 11:12

ik dacht dat dit hier moest?
ik ben al 'n tijdje bezig met m'n 3jarige merrie in te rijden,
juist even opzitten en een klein stukje wandelen, en het gaat super(!!)
juist het bit moet nog in,
maar dat accepteerd ze niet echt.. Nu had ik gedacht om bitloos te gaan,
maar ook er bestaan zo bitten met 'n smaakje,
dus daar dacht ik ook aan..
wat lijkt jullie het beste?
xx

LiVetime

Re: inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:25

Hoe bedoel je dat ze het bit niet accepteert? Met het in de mond doen of met rijden?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:27

als je nu al tegen problemen aan loopt zou ik der toch echt wegbrengen naar een proffesionele stal.
Als een paard het bit niet accepteerd zou ik toch eens een tandarts erbij halen.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:28

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze last heeft met het wisselen, en daardoor pijn krijgt van een bit. Heb je als eens een tandarts laten kijken? Wij hebben dit ook een keer gehad, en om de lastige periode te overbruggen hebben we bitloos gereden, dat ging super. Succes ermee!

bnalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 11:36

de tandarts komt wel regelmatig eens, maar die zegt dat haar tanden goed zijn.
Zal anders eens kijken naar 'n bitloos (:
Dankjullie wel (;

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:48

hoi ik heb ook een 3 jarige die net beleerd is.
heb heel veel problemen gehad met bit en uiteindelijk met halster zadelmak gemaakt en daarna bitloos geprobeert maar ging niet.
rij alleen buiten en ging er dwarsdoorheen
nu ben ik er achter gekomen dat mijn paardje een laag gehemelte heeft dus bitten lagen ahar nit goed in de mond(heb er gelukkig nooit mee gereden) tot iemand me de tip gaf een myler bit en dan level 2
en ja hoor het past!!! wel duur bit maar ze is nu volkomen rustig en past mooi in haar mondje

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:02

waarom zo snel opgeven? het is niet zo dat als jij één keer ziet dat ze het bit niet in wil,dat ze het nooit in wil. Dat jij plots bitloos wil is gewoon omdat je het probleem wil omzeilen, maar het probleem aanpakken, dat is wat je moet doen. Doorzetten en niet afgeven, anders zou ik zoals Pashon hier al zegt op zoek gaan naar professionele hulp.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:52

En daar komt nog bij dat als je nu het paardje in rijd met bit je daar later alleen maar gemak van kan hebben. Niemand kan in de toekomst kijken en stel dat je ooit een keer je paardje moet verkopen dan is het makkelijker als hij/zij een bit gewend is. Met die gedachte in mijn achterhoofd heb ik mijn merrie bijna 5 jaar geleden met bit ingereden en daarna regelmatig met bit gereden. Ik rij nu ook vaak bitloos, maar vind het eigenlijk wel heel makkelijk dat ze ook met bit gereden kan worden zodat als ik niet zeker ben van een situatie ik er toch een bitje in kan doen. Dit deed ik bijvoorbeeld met de eerste paar buitenritten en endurance wedstrijden. Nu rij ik buiten zonder bit, maar training in de bak voor de dressuur nog wel met bit. Ideaal als het paard beide kan.