ik ga morgen kijken bij een haflinger! maar dat paard heeft een nogal holle rug en heeft nu een boomloos zadel, heeft iemand een dressuurzadel op een haf met een holle rug en wilt die ruilen voor een boomloos zadel? groetjes!
kagiwaga
Geplaatst: 25-06-11 20:35
je kan beter zoiezo geen pony kopen met een holle rug.. hoe zwaar ben je? ga je wedstrijden rijden?
Ik vind het eerlijk gezegt helemaal geen domme aankoop. Ik ken genoeg paarden met een holle rug die als nog goed lopen ( ook op hoger niveau ) Als je er gewoon een goed zadel op legt en misschien even de DA laat kijken of hij/zij geschrikt is voor de sport dan lijkt het me geen een probleem Als je je droom paard heb gevonden moet je er ook wel voor gaan toch ? ?
Als het dier een holle rug heeft die nog wel weer bespierd kan worden door de juiste training van rug- en buikspieren , dan zou ik het boomloosje juist fijn blijven gebruiken zodat de spieren ook echt de ruimte krijgen om weer te groeien
Kun je daarna , als het dier weer in een goede conditie / bespiering is en wat stabiel is qua vorm , altijd nog kijken voor een ander zadel als je dat wilt.
Ik neem ook aan dat de eigenaar een reden heeft om voor dit zadel te kiezen , heb je daar al naar gevraagd ?