Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Sommige mensen / winkels / websites beweren dat een boomloos zadel ALTIJD past.
Wie dit zegt heeft geen verstand van zadels want dit is natuurlijk onzin.
Geen enkel zadel past ALTIJD , dat kan gewoon niet , er zijn enorm veel
verschillende modellen paarden waarvan een aantal een erg afwijkende bouw heeft.
Ook een boomloos zadel heeft zijn grenzen. Een Barefoot heeft de makkelijkste pasvorm van alle boomloze types ,
En op 95% van de paarden past het gelukkig wel gewoon goed , maar op ALLE paarden , dat is onmogelijk.
In de breedte kunnen de Barefoots alle kanten op , over de kromming van de rug ook ,
alleen bij de schoft houdt het natuurlijk een keer op. Hebben paarden een heel erg hoge schoft dan wordt het moeilijk.
Dan kun je door verschillende dekjes en inlages , of het uitnemen van het voorboogje nog wel een eindje komen ,
maar niet ALLES is mogelijk uiteraard..... er is wel een einde aan de flexibiliteit en aanpasbaarheid.
Net als bij elk zadel is er zelfs bij een Barefoot af en toe een paard waar het helaas niet 100 % goed op wil liggen.

cynthiar schreef:Mijn echte Barefoot Cheyenne schuift minder dan mijn vorige westernzadel en dressuurzadel met boom. Terwijl ik ook een ronde fjord heb.
) en vaak komen mensen uiteindelijk bij een boomloosje uit omdat ze maar geen boomzadel kunnen vinden dat goed blijft liggen....en een boomloosje dan toevallig wel. Maar een boomloos zadel is ook maar een zadel en uiteraard kan die (net als boomzadels) soms ook schuiven , dat is gewoon puur pech en een kwestie van proberen 
en hem net een pietsje verder naar achteren leg , ligt het zadel gewoon muurvast en zit het heerlijk