winterdeken met losse of vaste hals?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

winterdeken met losse of vaste hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 10:27

hallo allemaal..
ik heb de zoekfunctie al een paar keer getest maar kom niet op iets waar ik naar opzoek ben.

voor deze winter wil ik voor al me paarden graag een winterdeken met hele hals, ze staan hele dagen in het land en op texel stormt het nogal meestal dus me gewone dekens zonder hals vind ik niet voldoende..
maar nou is de vraag wat zit beter een vaste hals die aan de deken zit of een hals die je los kan maken.

en dan bedoel ik met name de pasvorm.. en welke dekens raden jullie aan..
ik vind de nika dekens erg mooi eruit zien, en ook nog wel in een redelijke prijsklasse hebben jullie ervaring met die dekens met een vaste hals?

Cardy

Re: winterdeken met losse of vaste hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:09

Ik gebruik persoonlijk altijd dekens met een losse hals. Dit vanwege dat je de hals af kan doen als deze niet nodig is. Met een vaste hals kan je dat niet doen :)

(ik heb zelf ervaring met Bucas en Rhino dekens met losse hals. Pasvorm is super)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:24

Ik heb een Bucas met losse hals. Ik wilde sowieso deze deken (all in one), maar wilde ook een losse hals omdat als de manen af zouden breken door de hals ik hem er dan vanaf zou kunnen halen.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:35

Losse hals vind ik zelf veel praktischer :j Mijn ervaring is dat de pasvorm dan beter is (Rhino en Rambo) en je kunt de hals eraf halen als het niet nodig is.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:34

Ik vind losse hals veel fijner. Heb 2 dekens van horsewear met losse hals. (regendeken en winterdeken). En kun je gewoon naar weer/wind afstellen :). Ik doe zo min mogelijk hals op maar met enorm guur weer is het helaas niet tegen te gaan (als paard geschoren is).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:57

Ik ga ook voor de dekens met losse hals.
Vind het vele malen praktischer.

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:01

hier nog eentje die ook voor dekens met losse hals gaat,
is veel handiger naar mijn mening,

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:02

Heb zelf met vaste hals gehad, echt 10 keer niets!
Je slaat hem zowiezo op stal terug vanwege te warmte, en onze merrie had geen manen meer aan het einde van de winter :(
GEEN AANRADER! Gewoon met losse hals en een goed kwaliteit deken dan gaat het lang mee.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 16:53

iedereen bij ons op stal heeft rambo als ik het goed heb.
maar voor 3 paarden zo'n ding kopen gaat me budget veel te ver te boven.
opzich kwa dekens heb ik dekens genoeg dat ik kan ruilen als ze de hals niet nodig hebben.
en ze staan in een stal die zeg maar een achterwand en een dak heeft verder niet, dus daar is het ook super koud als het buiten koud is.

wie heeft ervaring met de vaste hals met grazen? zijn die een beetje lang genooeg als ze met hun hoofd naar beneden staan, en knelt het geen dingen af?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:08

Ik heb net 2 Rambo Wug's besteld, met zo'n minihalsje die lijken mij ideaal. Hopelijk snijden deze niet in de manen van m'n paard (fries) wat die lage modellen wel doen, en wordt het inregenen zo ook voldoende tegen gegaan. Een hele hals vind ik weer wat teveel, m'n paard loopt in de winter een paar uur buiten per dag en heeft verder een buitenbox waar hij dezelfde dekens ook op houdt. En ben bang dat met een hele hals z'n manen er allemaal aangaan. Heb een 0 grams en 200 grams met 2 losse onderdekens van 100 en 200 gram besteld, denk daar voor elke temperatuur wel een passende combinatie mee te kunnen maken.