UV straling en deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zalin

UV straling en deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 15:10

Hallo,

Ik heb een vraagje over de UV straling en een halsdeken dan wel of niet.
Mijn paardje staat 24/7 buiten op het land, ideaal ! Ook nooit een deken of wat dan ook, ook niet met vorst e.d.
Maar maandag en dinsdag wordt er een zonnekracht van 8 verwacht wat heel heel erg hoog is.
Nu is er wel een goede schuilgelegenheid voor de paarden.

Ik heb echter de indruk dat hij enigzins allergisch is voor zulke straling, de manen vallen dan een klein beetje uit en hij krijgt wat bultjes, klinkt allemaal erger dan het in werkelijkheid is, maar toch.

Nu lees ik wel eens over rambo dekens en dat deze uv werend zijn enzo, iemand ervaring tips, trics????
zijn alleen dekens waarbij het staat uv werend? of is dat wederom een marketing iets???

Alvast bedankt

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:51

Die zijn inderdaad wel uv werend, maar met 30 graden zijn de dekens toch te warm en kunnen ze hun warmte niet kwijt.

Ik heb de bucas sun shower, waterdicht en zonwerend, maar kan op tot 20 graden, bij een paard heel dun in vacht kan het maximaal nog met 24 graden op.
Mijn paard stond er vandaag mee in het land en had het niet warm, terwijl hij het meestal snel warm heeft. Er stond wel wat wind dus dat zal ook schelen.

e_horse

Re: UV straling en deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:58

Bedenk wel dat een paard zon nodig heeft en hier vitamines uithaalt. De hele dat een deken op kan zorgen voor vitaminen tekorten.