Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nickyyyy schreef:Ketting weet ik niet precies.
Sperriem zorgt ervoor dat een paard zijn mond niet open kan doen.
Dat is niet alleen streng maar ook het verdoezelen van een probleem, een paard doet alleen langdurig zijn mond open om van de pijn van het bit af te komen.

Nickyyyy schreef:Doet hij het alleen tijdens buitenritten of vaker?
Als hij het alleen bij buitenritten doet zou je een martingaal kunnen pakken.
doet hij het altijd is het misschien handig om zijn rug een keer na te laten kijken en eventueel een instructeur in te roepen zodat hij rijtechnische kan helpen
gootje12 schreef:Je kan heel goed een sperriem gebruiken, de werking is hetzelfde en wel dat het bit niet doorslaat naar voren als je eraan trekt.
Ik neem aan dat je met een stangbit reed.
Aan de meeste westernstangen zit ook een leren riem.

DB_CARTAGO schreef:Nickyyyy schreef:Doet hij het alleen tijdens buitenritten of vaker?
Als hij het alleen bij buitenritten doet zou je een martingaal kunnen pakken.
doet hij het altijd is het misschien handig om zijn rug een keer na te laten kijken en eventueel een instructeur in te roepen zodat hij rijtechnische kan helpen
Alleen tijdens buitenritten tijdens het binnenrijden neemt die het bit mooi aan en gaat hij mooi aan de teugel en bij het buitenrijden weigert hij dat hij houd zijn hoofd in de lucht hij wil alles zien hij vind buitenrijden fantastisch!!! Net als ik