Vraagje over Wintec Zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita719

Vraagje over Wintec Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:41

Hallo,
Ik heb sinds 1.5 maand een eigen pony. Ik heb haar gekocht met een Wintec zadel alleen hij is van voor erg smal. Kan je bij alle Wintec zadels er een andere boom inzetten? Zo ja hoe werkt dit dan? En waar zit die boom want ik weet niet welke boom er in zit enz. Heeft iemand hier meer informatie over?? Ik weet ook niet welk soort Wintec het is, staat er ook niet in ofzo..

InekeH87

Re: Vraagje over Wintec Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:37

Ja volgens mij kun je bij alle wintec zadels er een andere boom inzetten. Op de site van wintec staat hoe je dat moet doen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:37

Misschien kan je een foto plaatsen van je zadel, of opzoeken wel model het is?
Je zou ook een zadelmaker kunnen laten komen, dan weet je zeker of je zadel wel of niet goed ligt, de boom aanpassen werkt namelijk niet altijd.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:41

het kan zeker niet bij alle wintec,s er zijn nog oude types waarbij het dus NIET kan!

misschien is het handig als je even een foto plaats, dan is het makkelijker te beoordelen

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:47

Foto plaatsen? Je kan zeker neit bij alle wintec's de boom verwisselen :)

Oude bijv. niet maar de nieuwere van 4/5 jaar oud dus weer wel :)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:49

Je kan ook met je Wintec zadel even naar een ruitersportzaak gaan waar ze ook wintec's verkopen (en de bomen uiteraard) dan kunnen hun je het beste adviseren over wat voor boom erin moet en kunnen ze hem er ook in plaatsen voor je.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:50

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:18

Niet alle wintecs hebben een verwisselbare boom. Je zou kunnen kijken of je schroefjes ziet zitten aan de onderkant van het zadel bij de voorboom.

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:28

Ik heb een zadel die geen verwisselbare boom heeft en de zadelmaker kon er bij mij niks aan doen daarom heb ik een nieuw zadel moeten kopen... Het handigste zou zijn als je de zadelmaker laat komen, hij weet wel of de boom verwisselt kan worden!

Rosita719

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 21:31

Ik ben vandaag naar de ruitersportzaak geweest. Die heeft er een breedere boom in gedaan. Hij ligt dus nogsteeds niet goed.. Bleek dat er voorheen een boom in zat, geen officiele Wintec en hij zat gewoon los! En we kwamen er ook achter dat het een haflinger/friezen zadel is.. Lekker dan! Gelukkig kon er nog wel een normale boom in van een normaal Wintec zadel. Want dit zadel dat ik heb hoort eigenlijk een extra brede aparte boom in. Maarja, gaat makkelijk als ik z'n smal paard heb! Wordt denk ik snel kijken naar een nieuw zadel!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:49

Goed dat je bent heen gegaan. succes met het zoeken van een nieuw zadel :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:50

dan heb je waarschijnlijk de wijde wintec speciaal voor koudbloeden

maykec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:29

Had er een paarse boom in gemoeten? Deze zijn voor de wide! Wit is de breedste boom die in het "normale" Wintec zadel past. Je kan met een ijzerdraadje de schoft op meten en deze naast de boom houden om te meten welke je nodig hebt. Succes ermee!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:06

ik heb ook een paarse boom in mijn wintec, dus dan zal ik ook wel de wide hebben
is er ook een kleinere boom wat hier in past? of moet ik dan naar een ander zadel gaan aangezien de boom echt op de schoft van mijn paard drukt als ik erop zit

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:14

Ik heb er wel een kleinere boom in gedaan. De witte past er ook nog wel in, smallere bomen worden door het zadel weer net wat wijder getrokken.