Singel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xChoco

Singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:17

Ik weet niet zeker of het hier goed staat.

Maar ik heb sinds een week (en 1 dag :o ) een eigen pony, we hebben daarom een nieuw zadel, singel enz.
gekocht. Alleen nu is het probleem, als ik wil aansingelen gaat dat bijna niet omdat het zadel nog zo nieuw is.
Het is trouwens een kunststof zadel, weet iemand iets waardoor het wat makkelijker gaat.
Trouwens, ik singel ook aan als ik er op zit, maar dan gaat het met heel veel moeite en moet iemand mij helpen
omdat ik met al mijn kracht moet trekken en dan de singel niet vast kan zetten.

Alvast bedankt. :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:26

Wat onzettend leuk dat je een eigen pony hebt!

Dat het aansingelen moeilijk gaat, kan betekenen dat je singel te kort is of inderdaad, omdat het zadel nog zo nieuw is.

Van welk materiaal zijn de singelstoten precies? En heeft je singel ook van die rolletjes om de gespen? Dat werkt altijd wel prettig.

xChoco

Re: Singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:34

De singel is niet te kort, volgens mij zijn de singelstoten ook van kunststof.
En of er rolletjes om heen zitten weet ik niet. Zal ik vanmiddag even gaan kijken.
Maar bedankt. :)

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:57

Wat raar zaten er rolletjes op? En misschien tog je singelstoten vervangen door lederen? Dit gaat altijd wat makkelijker. Xx

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:00

Leer is wel soepeler inderdaad, dan gaat het vast makkelijker.. Als de singelstoten te vervangen zijn, dan zou ik dat doen.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:06

of gewoon aansingelen vanop de grond? en evt als de singelstoten wat soepeler worden pas proberen vanop het paard,

heb je een singel met rekker? die gaan meestal ook beter