Fantasy outfits voor je paard, waar te krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Fantasy outfits voor je paard, waar te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 18:22

Een droom van mij is om ooit een keer helemaal verkleed met mijn paard door de bossen te gaan crossen en op de foto te gaan enzo. Nu ben ik dinsdag in de efteling geweest en toen ik daar bij de show van raveleijn de paarden verkleed zag galopperen begon het bij mij toch weer te kriebelen. Dus ik ben gaan googelen, maar met 0,0 resultaat ;( . Ik ben zelf absoluut niet handig, dus zelf outfits maken is geen goed idee, ten minste niet als het ook nog veilig moet zijn :P.
Ik bedoel dus iets in deze stijl: Afbeelding
Maar dan wel met minder stof om het paard, bij de echte show hadden de paarden ook veel minder stof om zich heen. Zo veel stof als op de foto is alleen maar onpraktisch (en ik vind het niet mooi :P).

Wie o wie weet waar ik dit soort outfits voor zowel paard als ruiter kan krijgen?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:01

http://www.celticwebmerchant.com/c-3335 ... dendekens/

Als je googled op re-enactment winkels vind je hier en daar wel wat. :) Iemand vinden die voor jou en paard iets op maat kan maken is natuurlijk nog veel leuker. Niet toevallig een lieve oma/tante/moeder in de buurt? Dan kan je je eigen wapen bedenken en zit alles ook meteen goed.

InekeH87

Re: Fantasy outfits voor je paard, waar te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 19:07

Ja ik heb wel een hele lieve schoonmoeder, maar die weet nog half niet hoe gek ik ben :P, dat vertel ik haar wel over een jaartje ofzo, dan kan ze paardendekens voor me gaan maken. Verder ken ik niemand die zo handig is.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:30

wat is eigenlijk dat re-enactment?
proberen uitzoeken, maar vind geen duidelijk antwoord :o
bestaan er ook zo van die dingen waar je met je lans tegen moet rijden (of was het nu zwaard) en dat dan doordraait zodat je moet bukken op je paard (ben vergeten hoe die dingen heten) en ringen voor steekspelen?
Laatst bijgewerkt door caaramel op 23-06-11 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:31

het naspelen van historische gebeurtenissen meende ik zo uit mn hoofd.
zoals oorlogen,veldslagen, toernooien etc etc
maar heb maar zijdelings met larpers en aanverwante artikelen te maken, zijn er ook een paar hier op bokt :)
Laatst bijgewerkt door minikatje op 23-06-11 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:32

julius_juut schreef:
http://www.celticwebmerchant.com/c-3335 ... dendekens/

Als je googled op re-enactment winkels vind je hier en daar wel wat. :) Iemand vinden die voor jou en paard iets op maat kan maken is natuurlijk nog veel leuker. Niet toevallig een lieve oma/tante/moeder in de buurt? Dan kan je je eigen wapen bedenken en zit alles ook meteen goed.

even heel erg offtopic; heb gekeken naar de prijzen :wow: Eskadron eat your heart out!!! _O-

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:33

bedankt minikatje
ik vind het ook duur maar zo leuk!!!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 19:36

Ja ze zijn idd wel heeeeel erg duur :P. Dat is nog eens een paardendekje waar je een jaar voor spaart.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:44

die dekens zijn wel heel gaaf :9

maar ik denk dat er best wel een handige bokker te vinden is die hem voor minder voor je wil maken. dit is wel heeeeel erg duur

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:49

Volgens mij, als ik het mij goed herinner, heeft bokker Succubi weleens een heel gaaf fantasy outfit voor haar paard gemaakt. Misschien moet je haar eens pb'n.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:51

*deed eerst ohhhh das mooi en stikte dan in haar water met ijsblokkies toen ze de prijzen zag.*

Ik ga zelf wel knutselen zeg.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 19:52

@Kaula Ja ik had al een topic van haar gezien. Ik was al van plan om als niemand een webshop voor me wist contact met haar op te nemen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:53

Zelf dacht ik trouwens, als nou gewoon een oude ruim vallende zweet deken, met hals bijv. pakt als "model" en die op een grote lap stof overtrekt? Zou dat werken?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:55

volgens mij kun je zelfs gewoon patronen voor dekens kopen...
dan kan je die wat verbouwen en knutselen, of nouja.. en handige moeder/schoonmoeder/oma/buurvrouw.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:57

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:59

brrr ik mag toch hopen van niet...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:00

Nee idd, zelfs al doe je alles op kuit, je zult ze er perongeluk mee raken. Ga je toch mooi vliegles krijgen denk ik. :=

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 20:01

Ik hoop het ook niet dat mensen die echt dragen, zou ze best wel eens voor een foto ofzo om willen doen, maar dan ga ik echt niet rijden :P.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:08

Ja idd, voor een shoot oid waarbij je alleen stilstaat maar verder. :P
Hoewel, bij mijn paardje hoef ik nog niet eens met mijn kuit in de buurt te komen of ze gaat vlot vooruit, dan zou het wel kunnen. Maar goed.
Meeen zo'n deken is wel gaaf, wie weet als er eens een maand komt waarbij ik opeens een stukkie geld overhoud ipv andersom...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:18

wel erg prijzig zeg ondanks dat ik stiekem ook zo'n passie heb :D Heb wel een schild en een zwaard thuis aan de muur hangen maar vind dat paardenspul erg duur. Ik heb een crea collega die heel goed is met haar naaimachine dus als je een ontwerp hebt kan ik misschien wel wat regelen.
Signe (Dapperdier) is ook erg crea met fantasy outfits. Misschien dat zij ook in opdracht werkt.
Ik denk dat een ruime paardendeken vermaken tot ridderdeken de goedkoopste oplossing is.

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:27

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:20

Ridders reden voor zover ik weer met de benen in een wat andere houding dan dat de dressuurruiters van nu doen. Vandaar die enorme sporen, anders raakte je je paard niet. ;)
Als je netjes rijdt zou je er wel mee moeten kunnen rijden zonder je paard zeer te doen, en anders leert je paard je snel genoeg om je hakken weg te houden van zijn buik. }>

Op naaipatronen.nl zijn wel patronen voor paardendekens te vinden, als je dat als basis neemt, of een oude zweetdeken uit elkaar halen en als patroon gebruiken, kom je al een heel eind met het zelf maken. Het zullen waarschijnlijk grotendeels rechte lijnen zijn die je moet naaien, dus wat dat betreft niet moeilijk. :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:25

Kun je ook ergens vleugels of een hoorn krijgen voor je paard? :o

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:34

Haha ja dat zou helemaal leuk worden :D

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:38

caaramel schreef:
wat is eigenlijk dat re-enactment?
proberen uitzoeken, maar vind geen duidelijk antwoord :o
bestaan er ook zo van die dingen waar je met je lans tegen moet rijden (of was het nu zwaard) en dat dan doordraait zodat je moet bukken op je paard (ben vergeten hoe die dingen heten) en ringen voor steekspelen?

Wij doen aan re-enactment of eigenlijk middeleeuwse riddertoernooien. Wij doen de dingen die jij hierboven beschrijft, ringsteken, appels slaan, guitain steken (Dat ding dat ronddraait als je hem raakt), en ook doen wij het echte steekspel te paard waarbij je elkaar met een lans uit het zadel probeert te werpen. Dit is onze website http://www.riddershow.nl
Dekens en siertuig maken wij zelf en harnassen worden op maat gemaakt, wij verhuren de spullen helaas ook niet omdat het daarvoor gewoon te kostbaar is.

Ik heb trouwens de sporen die eerder voorbij zijn gekomen. :D