ervaringen Vantaggio Hoofdstel Grazioso

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

ervaringen Vantaggio Hoofdstel Grazioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 07:25

kagiwaga

Re: ervaringen Vantaggio Hoofdstel Grazioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:35

vantaggio is echt heel slecht,
1 van mijn hoofdstellen ging schimmelen en bleek van karton en geperst karon te zijn, de andere bladerde de kleur eraf, het was niet geverft maar gecoat
als je een hoofdstel van 250 euro daar koopt en in een dag vallen de steentjes eraf en krijg je geen garantie
voor dit geld kun je beter naar een kieffer of een ander merk gaan
vantaggio is echt bende naar mijn ervaringen

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 08:46

funnygirl1 schreef:
vantaggio is echt heel slecht,
1 van mijn hoofdstellen ging schimmelen en bleek van karton en geperst karon te zijn, de andere bladerde de kleur eraf, het was niet geverft maar gecoat
als je een hoofdstel van 250 euro daar koopt en in een dag vallen de steentjes eraf en krijg je geen garantie
voor dit geld kun je beter naar een kieffer of een ander merk gaan
vantaggio is echt bende naar mijn ervaringen

zou je niet verwachten voor die prijzen die ze rekenen voor die hoofdstellen. Bedankt voor je berichtje.

Suckerpunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:14

Onzin. Ik heb nu 2 jaar geleden een rondgenaaid hoofdstel van dit merk gekocht. Deze was al gebruikt, maar zag er erg mooi uit. Fijn afgewerkt, en het hoofdstel was erg soepel na wat lederbalsem. De kwaliteit van de hoofdstellen verschilt natuurlijk wel. Het is het huismerk van Ooteman, de goedkopere spullen zijn prul.

Toopje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:31

Ik heb ook een tijdje overwogen om een Vantaggio hoofdstel te kopen, vind ze echt prachtig en er zitten bij met gouden gespen, maar heb ze uiteindelijk niet gekocht omdat de meningen erg verdeeld waren over de kwaliteit..

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:16

de meningen zijn inderdaad erg verdeeld.. vervelend, vind ze ook te duur om het ff te testen welke mening klopt...

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:58

Ik heb niet de Grazioso, maar de Maestoso en deze in het zwart/wit onderlegd.
Zeer fijn hoofdstel! :)
Ik vind de kwaliteit van het leer heel fijn, makkelijk schoon te maken,...
Ik vind dat het hoofdstel iets groter uitvalt (ik had een Fjord, maar ter verdediging, hij had een huuuuge hoofd) want ik had een extra-full gekocht.

Juist de teugels vind ik minder fijn, maar ik had deze al snel vervangen (deze waren heel zacht, maar werden daardoor ook vuiler).

Als je wilt, zoek ik je even een foto.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:20

Een vriendin van mij had het zwarte lakhoofdstel voor haar paard besteld. Het paard heeft een best groot hoofd dus ze dacht er goed aan te doen om Extra full te paken. Deze viel echt ontzettend groot (wat zijn naam dus eer aan deed :') ) Ik heb het hoofdstel ook in mijn handen gehad en ik vond het fijn / zacht leer :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:17

ik vind het veel geld voor een niet heel goed hoofdstel,ik kom vaak bij ooteman en heb ze weleens in handen gehad,maar vind het erg stug leer ook. kennis van me is ook helemaal niet tevreden over deze hoofdstellen/
laat ik zo zeggen,voor die prijs zou ik liever een A merk hoofdstel kopen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:22

Ik heb hem gehad in het zwart met goud en verkocht omdat mijn paard er niet fijn op liep. Teugels die er bij zitten vond ik echt beroerd! Neusriem was wel redelijk zacht. Leer was niet half zo mooi of zo soepel als mijn Döbert (maar goed daar is de prijs dan ook naar zullen we maar zeggen) en de rondgenaaide frontriem vond ik niet zo mooi aan elkaar gezet. Ik koop hem niet nog een keer.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:07

Voor die prijs zou ik liever een hoofdstel van Stubben of Kieffer kopen :o Heb er geen ervaring mee maar heb er in de winkel wel eens naar gekeken maar zelf wordt ik er niet warm van...

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:16

Ik heb er een paar jaar geleden een gekocht, vrij basic model voor niet veel geld en deze heeft het lang volgehouden, geen klachten.
Natuurlijk is het leer kwaliteit voor die prijs (Ong 50€ toen) geen Kieffer oid, maar verder best tevreden

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:24

Ik heb ook een Vantaggio hoofdstel. Geen problemen mee.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:44

Zijn mooie hoofdstellen (2 op mn werk), maar ik vind ze wel heel duur voor een huismerk..
Als ik zelf een nieuw hoofdstel zou kopen in die prijsklasse, zou ik inderdaad voor een a merk gaan :j

xkellyx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:49

Ik ben ook naar een vantaggio hoofdstel wezen kijken, ben erg benieuwd!! zien er erg mooi.... geld hetzelfde voor de frontriemen ?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:18

Frontriemen zijn erg mooi om te zien, maar steentjes laten snel los vind ik..
Pas een nieuwe in gebruik, en nu (zo'n 2 weken later), is er al een steentje los.. Vind ik belachelijk voor een frontriem van 110 euro :o
Helemaal als ik het vergelijk met een frontriem die ik had, die was van HH, tussen de 20 en 30 euro, en daar is nog nooit een steentje uit gevallen :P