Zadel voor paard met hogeschoft en brede schouders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linnie112

Zadel voor paard met hogeschoft en brede schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 08:29

Goedemorgen allemaal,

Ik heb op mijn Holsteiner van 1.80, hele hoge schoft en een lange recht rug een Euroriding diamant leggen en die wordt te krap bij de schouders. Volgens mijn zadelmaker kan hij hier nog wel even mee verder, maar mocht hij erg veel bespiering krijgen is het over.
Welke merken zadels zouden voor hem geschikt kunnen zijn.
Ik laat zoiezo een zadelmaker komen, maar kan dan vragen of hij die mee wil nemen.

Krijg helaas geen foto geplaatst zal dat straks nog even proberen.
http://imageshack.us/photo/my-images/10 ... 5vbmo.jpg/

gr, lin

linnie112

Re: Zadel voor paard met hogeschoft en brede schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 08:15

Foto geplaatst

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:19

Wat is je budget?
Denk dat dit wel een paard is voor een maatwerkzadel...dat is altijd duurder.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:20

Bij mijn vorige paard zowel als mijn huidige paard met ook een hoge schoft en mijn huidige paard met hoge schoft en brede schouders.
Heb ik een Kieffer zadel laten aanmeten,ideaal ivm de terug gesneden kamers.

linnie112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 08:30

Hoi,

Liefst koop ik een 2e hands zadel rond 1000 euro.
Als er geen enkel zadel past moet het ook maatwerk worden dus ja dan zullen de kosten hoger worden.

Kieffer is me al een keer aangeraden wil ik ook wel proberen welk type heb jij als ik vragen mag?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:34

linnie112 schreef:
Hoi,

Liefst koop ik een 2e hands zadel rond 1000 euro.
Als er geen enkel zadel past moet het ook maatwerk worden dus ja dan zullen de kosten hoger worden.

Kieffer is me al een keer aangeraden wil ik ook wel proberen welk type heb jij als ik vragen mag?

Op mijn huidige paard heb ik een Kieffer Garmisch liggen ( vzh)
Mijn paard heeft nu alleen 'zwangerschaps'' verlof ( ivm mijn zwangerschap) maar zodra ik het rijden weer fatsoenlijk op kan pakken dan ruil ik mijn zadel in voor een dressuurzadel.

Voor 1000 euro moet je wel een nette 2ehandse kieffer kunnen kopen.
Mijn huidige zadel heb ik nieuw aangeschaft maar mijn eerste Kieffer zadel kocht ik 2ehands, het zadel was toen een half jaar oud en heb ik kaal kunnen kopen bij een zadelmaker voor 800 euro.

Edit,

Dit is de Garmisch:
http://www.animoruitersport.nl/veelzijdig-kieffer-garmisch-p-212.html

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:41

Een kieffer, een WOW :)

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:50

Bij mijn jonge paard, ook 1,80 m hoog, hoge schoft, lange rug, brede schouders, ook een kieffer garmisch exclusiv. Omdat zijn moeder met nog een hogere en smalle sxhoft daar ook zonder problemen mee liep. Het enige zadel wat bij mijn paarden de schoft vrijlaat. En door de nieuwe kieffer boom ook breder gemaakt, of smaller gemaakt kan worden.
Er moet ook een dressuur variant in de kieff,er zijn, maar de naam weet ik niet meer.
Ik had een hulsebos zadel op maat laten maken, maar omdat de schoft zo hoog was, en paard zo groot, enz, krakte wij door de boom binnen tien minuten. De kieffer is stevig genoeg om die krachten op zo,n hoge schoft, boven hindernissen om die heel te laten. Plus je ziet er zalig op.

Mijn merrie heeft ook zo.n rug.En omdat ze jaren met een verkeerd zadel heeft gelope, was de schoft ook nog smal geworden, bespiering weg. De nieuwe Kieffer lag bijna meteen goed, moest alleen voorin een beetje bijeengenepen worden. En bij de zoon was die meteen passens, en als die zijn rug nog breder gaat worden, de kamer en boom kunnen opzij gezet worden.
Laatst bijgewerkt door CoolCorrie op 23-06-11 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:52

Ik denk dat je inderdaad gezien je budget erg goed uit de voeten kan met een Kieffer. Zijn 2ehands goed te krijgen, voor een nette prijs.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:19

linnie112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 18:43

Ik ga naar een Kieffer kijken.
Bedankt voor de tip!