Knight Rider Neptunus dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Knight Rider Neptunus dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:35

Zijn er bokkers die ervaring hebben met dit zadel? :)
Ik zag hem bij agradi en de prijs sprak mij erg aan, maar is de kwaliteit ook goed?

En het verwisselen van de boom, gaat dat makkelijk of niet?

Afbeelding

kagiwaga

Re: Knight Rider Neptunus dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:21

ik hoor veel van mensen dat ie in n jaar tijd helemaal af is maar zelf geen ervaring
tweedehands wintec lijkt mij een beter plan ;)

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:25

ik heb dit zadel nou denk ik zo'n jaar/anderhalf jaar.
Hij bevalt me heel erg goed hoor! Natuurlijk is het anders dan een leren zadel maar dat zul je met alle kunststofzadels hebben. Ik vind hem persoonlijk een veel betere zit hebben dan de wintec die ik op mijn pony heb liggen. Zadel is nog in een goede staat, zit geen beschadiging op terwijl ik hem volop gebruik. Ik draag de beugels onder het zweetblad, weet niet of je dat nog handig vind om te weten.

Als je meer vragen hebt laat het maar horen!

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:28

Ik heb het zadel ook een jaar gehad, het was na een jaar nog steeds in goede staat. Beugels altijd onder de zweetbladen gedragen. Na een jaar weer verkocht omdat het niet goed meer op mijn pony lag. Het enige nadeel van het zadel vond ik het gepiep bij je benen in combinatie met leren rijlaarzen/chaps! Ook vond ik de zitting vrij klein uitvallen.

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:33

@ diva_jenny, dat piepen is inderdaad vervelend. Ben nu een paar keer op concours geweest en toen merkte ik het pas heb normaal van die andere chaps aan en dan heb je nergens last van.
De zitting klein vind ik wel meevallen. Mijn kont is huge maar hij past me goed hoor :')

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:34

Boom verwisselen gaat redelijk makkelijk. Bomen zijn wel smal naar mijn idee. Of het zadel was gewoon nog heel stijf uit de verpakking.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:24

Bedankt voor de reacties! :)

Wel fijn dat je de beugels ook onder het zweetblad kan dragen, dat vind ik zelf altijd wat lekkerder zitten.
Dat piepen vind ik niet zo erg :)
Ik heb maar een heel klein kontje, dus dat de zitting klein is zal voor mij geen probleem zijn :j

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:26

ik heb het zadel ook gehad en was er niet tevreden over. Ik vond het zadel erg groot vallen en het lag ook helemaal niet goed. Daarnaast vond ik de kwaliteit niet super.

Ik zou eerder voor een wintec gaan.