2 harnachement vragen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Babettee_

2 harnachement vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:15

Ik heb 2 vragen over maten. :)
Binnen een paar dagen ga ik een hoofdstel & springschoenen voor mijn grote D-pony kopen.
Het is nogal moelijk om voor mijn grote pony de juiste dingen te kopen ..
Dus misschien kunnen de bokkers met ongeveer dezelfde grootte van pony (klein paard) me helpen ..
Het probleem is dat ik niet zeker ben of ik van hoofdstel maat, maat Pony of Cob moet nemen ..
Ze heeft van halster maat Cob dus dan ook maar voor het hoofdstel Cob nemen?
Dan nu over de springschoenen ..
Zijn de maten daar ook gewoon pony, cob, full, ... ? :list:
Zo ja, dan ook cob nemen?
Dit zijn misschien een beetje domme vragen, maar ik stel liever domme vragen dan geld uit te hebben gegeven aan de foute maten. O:)
Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt! :)

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:21

Voor mijn pony van 1,50m heb ik een Cob hoofdstel van Antilope. En de peesbeschermers pony. Springschoenen gebruik ik niet. Denk echt dat het van het hoofd afhangt en niet perse van de maat pony. Welke maat heb je nu? Dan kun je misschien hetzelfde pakken.

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:35

De maat van het hoofdstel dat ik nu gebruik weet ik niet ..
Het hoofdstel is van de manege omdat ik nog geen tijd had gehad om een nieuwe te kopen. :P

petitparis

Re: 2 harnachement vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:39

ik gebruikte voor mijn D-pony en nu klein paard een hoofdstel maat COB, heb als beenbescherming, COB, medium en full.

best is meten. Meet je hoofdstel op van bitring tot bitring en meet in de winkel het gewenste hoofdstel, want sommige merken vallen groter uit dan andere
voor springschoenen meet je de omtrek van de hoeven en afstand kootholte -grond. Grote hoeven, grote springschoenen...

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:50

Ik gebruik beenbescherming en hoofdstel cob, maar sommige merken hebben alleen pony en full. Dan staat pony vaak gelijk aan de maat cob.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:54

ik heb ook een grote D pony, en bij het hoofdstel heb ik maat cob. net als bij de beenbescherming, en springschoenen heb ik maat M (vergelijkbaar met cob).