Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Linsey_X schreef:krijgt je paard van zichzelf een dikke vacht?
En staat hij swinters buiten of op stal?
Ik zou anders gaan voor:
een ongevoerde regendeken
een 100 grams
en een 200 grams.
Maar het is maar net hoe dik je hem in wilt pakken natuurlijk.
Zelfs scheer ik mijn pony rond oktober.
en had vorig jaar deze volgorde:
eerst een gevoerde regendeken
toen een 200grams
300 grams
300 grams + 100 grams onderdkeen.
en dan ook weer zo afgebouwd.
strawberry01 schreef:Ik vind persoonlijk, dat jullie paarden in de ECHTE winter zoals afgelopen jaar (-15 etc.) wel een paar dekens meer op mogen.
Die van mij staan in een best warme stal op dat moment met een regendeken en daaronder een stuk of 4 dekens van ±200/300 gram. En die zweten echt niet. Die train ik dan elke dag. En die staan ook een halve dag buiten. Ongeacht het weer.
CrossHorse schreef:Ik was vanmiddag bij ons naar de paardenwinkel gestaan en zei zij, als je paard het koud heb maakt heb natuurlijk een wintervacht aan... Als ze naar buiten gaat en heb vriest is steenkoud gaat er een 100 gram onderdeken onder (heb ik al liggen) en dan heeft ze sowieso 300 gr. en als het vriest gaat altijd het zweetdeken eronder. en als het -15 is dan heeft ze sowieso 300 gr.
Dat staat nu al vast bij mij!!!

Linsey_X schreef:CrossHorse schreef:Ik was vanmiddag bij ons naar de paardenwinkel gestaan en zei zij, als je paard het koud heb maakt heb natuurlijk een wintervacht aan... Als ze naar buiten gaat en heb vriest is steenkoud gaat er een 100 gram onderdeken onder (heb ik al liggen) en dan heeft ze sowieso 300 gr. en als het vriest gaat altijd het zweetdeken eronder. en als het -15 is dan heeft ze sowieso 300 gr.
Dat staat nu al vast bij mij!!!
ik zou wel optijd beginnen, niet dat ze al een dikke vacht heeft en dan nog die dekens op moet
Ik denk dat max. 300 wel goed is als je niet scheert.
je merkt heel gauw aan haar als zet het koud vind...