Meeverende veiligheidsbeugels met elastiek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

passie

Meeverende veiligheidsbeugels met elastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:48

Al een hele tijd heb ik moeite met druk op mijn beugels te houden. Tijdens het rijden van een proef heb ik hier niet zoveel moeite meer mee, maar tijdens onverwachte situatie's lukt het niet om mijn benen lang te houden. Als het paard schrikt trek ik mijn benen op en gaan mijn voeten alle kanten op :o Daardoor ben ik bang dat ik met mijn voet in de beugels blijf hangen.

Op het moment rij ik met deze beugels:
Afbeelding

Maar ik ben opzoek naar beugels zoals,
Afbeelding

Maar eigenlijk kan wil ik de vering/buigzaamheid van mijn huidige beugels niet kwijt :Y)

Bestaat er een beugel die een combinatie van deze twee beugels heeft? Of zal dit niet mogelijk zijn omdat de beugels dan niet meer sterk genoeg zijn :o?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Meeverende veiligheidsbeugels met elastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:10

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:05

GPG Veiligheidsbeugels, heb ik ook.
Afbeelding

Of anders GPG Adapter en een set veiligheidsbeugels. Dan heb je het ook allebij. :j

passie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:29

Bedankt voor jullie reactie's!!
Zo'n adapter set lijkt me idd ook een goede oplossing. Maar daar ga ik liever niet mee op wedstrijd (weet niet of het überhaupt is toegestaan).
Wat is het voordeel van deze beugels? http://www.horse-discount.com/images/IM ... g_4929.jpg Ze draaien zo mooi :P Hier kan je voet toch ook in blijven hangen of gebeurd dat minder snel doordat je beugelriemen niet gedraaid zitten?

Ben bang dat ik toch afscheid zal moeten gaan nemen van mijn verende beugels Y;(
Laatst bijgewerkt door passie op 20-06-11 17:33, in het totaal 3 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:31

Hoezo zou je niet? De adapters zijn gewoon toegestaan, ook op wedstrijd.
En anders de gpg die ik je liet zien, veiligheidsboog, maar wel met goede vering. :)

En voordeel van die beugels, geen idee, maar je voet kan alsnog blijven hangen, vind ze persoonlijk niet veilig genoeg, ook die van sprenger niet.
(maargoed, ik spring/cross dus wil wel echt goede, wil die van sprenger misschien wel voor dressuur. :j )

passie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:35

Goed lezen is voor mij een kunst! ;) Ik begrijp al wat je bedoeld! Dat is idd een goede optie!!