iemand ervaring met boomloos zadel norton treeless?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyranch

iemand ervaring met boomloos zadel norton treeless?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 08:40

ik kwam dit zadeltje tegen:

Afbeelding

de norton treeless,in zwart en bruin te verkrijgen,kost maar 140 euro,wat heel weinig is en ik vind het qua uiterlijk best een mooi zadeltje!

natuurlijk kan je geen top kwaliteit zoals een zadel van 1000 euro verwachten,maar naar mijn mening is Norton toch wel een merk die prijs-kwaliteit best ok is?

alleen wist ik dus niet van het bestaan van dit zadel af,nog nooit over gehoord ook niet,daarom de vraag of iemand er wel al ervaring mee heeft?

(ik rij al jaren boomloos en heb reeds een 5-tal boomloze zadels in allerlei merken en maten,dus het is niet zo dat je mij moet overtuigen om toch een boomzadel te kopen)

pmarena

Re: iemand ervaring met boomloos zadel norton treeless?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:34

Voor dat geld ziet hij er zeker netjes uit :j

Zo op de foto dan , je moet altijd maar afwachten hoe het in het echt is natuurlijk , met een dergelijke prijs is dat wel oppassen geblazen , ik zou hem alleen bestellen als ik hem terug zou kunnen sturen , voor het geval het ineens een flutding blijkt te zijn als je hem thuis krijgt :)

Ik heb hem verder nooit in handen gehad maar zo vanaf de foto lijkt hij het proberen wel waard op zich , als je van het Freeform / Freemax type zadel houdt :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:41

Moet wel lachen om de naam. Volgens mij is dat niet de officiele naam. Treeless is de letterlijke vertaling, maar niet de juiste vertaling van boomloos. Een tree is een boom, maar een boom met blaadjes, een boom in een zadel is naar mijn weten een Gullet. :=

Verder is dat wel een supermooi prijsje voor zo'n zadel. Heb hem duurder gezien op internet.

ponyranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 11:47

@ lous,onder die naam staat hij ook te koop hoor en ik denk dat die naam tamelijk correct is,want google ff op die naam,dan kom je zelfs overzichtsite's tegen met allerlei boomloze zadels.

hier een link waar de naam toch ook zo staat:

http://www.ekkia.com/gb/bdd/shopping/prod_liste.php?id=87

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:49

Mmm okee had ik niet gedacht. Dan zat ik fout sorry. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:01

Met gullet geven ze vaak de breedte aan , de boom zelf is gewoon een tree hoor :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:03

Okee okee, dan zal dat het wel zijn.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:08

Ik heb mij dit laatst ook afgevraagt hoe het zit met prijs kwaliteit. Iemand een idee welke pad je onder deze moet leggen ? De beugelophanging vindt ik zelf een twijfel geval. Ik vraag me gewoon nog steeds af of deze wel stevig genoeg is.
groetjes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:21

Als het gewoon een vlakke onderkant is net zoals de Freeform en alle andere neppers daarvan dan moet er over het algemeen toch wel een pad met behoorlijk dikke (en vooral lange !) inlages onder om het zadel voldoende van de ruggengraat af te kunnen tillen.

Vooral de lengte van de inlages moet lang genoeg gaan want dergelijke "harde" zadels hebben nogal eens de neiging om zich aan de randen wat in te graven in het paard , inlages moeten dus echt voor en achter een goed eindje uitsteken om dat te voorkomen :)

ponyranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 13:32

ewel,dat dacht ik nu ook.

met een goeie,degelijke pad zie ik niet onmiddellijk een probleem met dit zadeltje....
het is volledig vlak aan de onderkant las ik,en zit voor de rest vrij simpel in elkaar.

ik denk toch dat ik er eentje bestel...voor die prijs kan je er ook niet veel aan bedrogen worden denk ik....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:43

Ik weet wel dat ik het voor de Freeform (heb er een aantal gehad) verrekte lastig vond om een goede pad met inlages van voldoende lengte en dikte te vinden , wat een drama was dat zeg !

Zou wel handig zijn als ze misschien ook (goede) pads erbij aanbieden , om die meteen mee te bestellen wellicht :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:01

weet je Pmarena ga eens via een site die deze zadeltjes van TS verkoopt een mail sturen met de vraag of er speciale pads voor dit zadeltje zijn en zo niet welke zij aanbevelen. Ik laat het dan hier weten wat ik daar van reactie op krijg :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:04

Ja , ik ben wel benieuwd of ze er iets voor hebben , zou wel zo fijn & logisch zijn natuurlijk als ze die er bij aanbieden :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:22

inderdaad ik heb tijdens het rond lezen al tegen gekomen dat de "leveranciers" gelpads of zo iets aanraden. Maar volgens mij is een goed pad met inlages beter. Als ik reactie krijg laat ik het julli weten :)

ponyranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 18:31

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:50

Ik wacht de mailtjes af als ik ze krijg teminste, die pads op de site lijken meer op gewone pads maar korter ik weet ook niet wat de ervaringen zijn met deze mischien weet iemand anders dit hier :) eventueel kan ik je wel een foto doorsturen van hoe het zadel er in het echt uitziet (iemand die vroeger hier op bokt een heeft verkocht)

Hier linkje naar een advertentie van iemand die dit zadel te koop had, er staan foto's bij
[EA-TK-AP] Boomloos zadel Norton bruin

edit; heb even een bericht naar haar gestuurd met de vraag of zij extra foto's heeft of de gene aan wie het verkocht is/was

ponyranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 20:18

die pad die de persoon op bokt erbij verkoopt ken is,is gewoon zo'n pad die ook bij barefoot zadels wordt verkocht,ik heb er zelf ook.

die pad op de site is volgens mij hetzelfde,maar niet in zadelvorm

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:14

Die halve pad op de website daar heb ik wel een beetje mijn twijfels bij of die dik genoeg is / goede ruggengraatvrijheid heeft , misschien vertekent de foto maar zo vanaf het plaatje word ik niet meteen enthousiast eigenlijk :o

De pad in de advertentie hier op Bokt is er 1 van Agradi vermoed ik :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:26

In de advertentie gaat het eigelijk meer over de foto van hoe het zadel er in het echt uit ziet dan het pad eerlijk gezegd :)