myler bit level 2 voor korte mondspleet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

myler bit level 2 voor korte mondspleet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:11

myler bit level 2 heb ik besteld voor mijn tinker met korte mondspleet en weinig ruimte in de mond.

wie heeft zon bit en wat zijn je ervaring met het bit?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: myler bit level 2 voor korte mondspleet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:16

Ik reed er mijn KWPN'er mee en nu rij ik er een Arabier mee. Het bevalt perfect: mijn eigen paard had een dikke tong en weinig ruimte in zijn mond en veel bitten waren voor hem dus te dik. Ook de normale dubbelgebroken. Hij liep er super op. Ook de Arabier is rustiger in de aanleuning, die heeft denk ik een hekel aan te veel onrust in haar mond van het bit. Aangezien de Myler wel scharniert, maar toch een "vastere" vorm heeft is dat voor haar perfect :j

Ik heb verschillende bitten geprobeerd, van dubbelgebroken tot Happy Mouth ongebroken en bitloos, maar de Myler beviel altijd het beste :j

Het fijne vind ik ook dat je onafhankelijk kun inwerken. Het enige nadeel van dit bit zijn de mega-bitringen, dat staat niet mooi vind ik :=

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 05:31

ja heb ook vanalles geprobeert
watertrens enkel,watertrens dubbel en bustrens en bitloos nu dus de myller besteld ben erg benieuwd hoe lang het duurt voor dat ik hem heb

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 07:51

Hopelijk bevalt hij. :D

Mijn pony wil geen énkel bit meer in. Achja, dan hoeft het ook niet en blijven we mooi bitloos rijden. ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:33

Ik rij mijn dravermerrie al jaren met een Myler level 2 (MB04)
Loopt ze toch het beste op.

@Rijerijerije: grote bitringen? Heb jij zeker een D-trens? Ik heb de eggbut (bustrens) en die heeft mooie beschaafde ringen hoor :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:11

Ik heb hetzelfde bit als dabo maar dan niet voor een draver maar voor mijn IJslandsch ros :D HIj heeft een gigantisch hoofd maar met een klein bekkie, veel andere bitten zijn de dik (qua mondstuk, en voor enkelgebroken trenzen heeft hij geen plek) of te wiebelig ("gewoon" dubbelgebroken, hij vindt al die bewegende onderdelen maar niks, gaat 'ie van hangen) Een jaar of twee geleden mocht ik dabo's bit lenen _/-\o_ en dat beviel dermate goed dat ik gauw ook zo'n bit gezocht heb :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 15:16

ik heb de bustrens variant besteld wat jullie?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:18

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:26

Heb ook met een Mylerbit gereden, helaas is het bit toch iets te groot voor m'n pony dus gebruik hem niet meer.
Op dat moment reageerde ze er wel fijn op maar niet heel anders dan dat ze nu doet. ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:44

De bustrens versie, oftewel, de eggbutt, heb ik ook voor m'n tinker, al ruim 6 jaar ofzo? Ze loopt er echt super op, als ik een ander bitje indoe gaat ze gelijk mond open doen en wilt ze niet ontspannen. Blijkbaar teveel luxe gewend al :))

Mijn vorige paard dressuurde ik ermee, maar ook springen en cross en hij reageerde er erg fijn op. :j
En mijn huidige paard loopt er ook een stuk beter op dan een ander bit (had KK dubbelgebroken bitje).

Dus voor mij gaat er altijd een myler in om dat als eerste optie te houden. Omdat het anatomisch is gevormd is en los van elkaar kan bewegen is het veel comfortabeler dan een rechter bit.
Heb er ook wel eens een mee gereden die er totaal en al niet lekker op liep, dus dat kan zeker ook.

Maar van mijn kant alleen maar lof. :)