Deuber en Partner Quantum??? Wie heeft er ervaring mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Deuber en Partner Quantum??? Wie heeft er ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 17:46

Hallo,

Hebben hier nog meer mensen een zadel van Deuber & Partner? En dan het quantum model?
Ik heb er 1 in bestelling staan. Ik hoor hier eigenlijk helemaal niet zoveel over dit zadel.
Vandaar dat ik uit pure nieuwschierigheid dit topic open.
Zelf heb ik er 1 met een dressuurblad besteld. Op wat voor paard heb je hem liggen en hoe bevalt het zadel verder?

http://deuber-partner.com/index.php?pag ... Itemid=268

Dit model heb ik besteld

melrovers

Re: Deuber en Partner Quantum??? Wie heeft er ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:50

Ik denk dat dat komt doordat de boomzadels van Deuber nog niet heel bekend zijn in Nederland. De Startrekk zadels zijn wat bekender. Ik ben zelf momenteel druk bezig daar verandering in te brengen. Van de Quantum vind ik de pasvorm heel erg mooi, de boom is goed over nagedacht en heeft een mooi oppervlak over de paardenrug. Heb je het zadel al geprobeerd? Ik heb als testmodel de Quantum met fenders maar ik wil ook die met dressuurblad hebben als testzadel. Ik ben bezig om ook een model te krijgen met dressuurblad en dan zonder het boogje vooraan zodat er ook KNHS mee gestart kan worden.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 12:49

Hey, ik heb een tijdje terug wel contact met jou gehad over de ronda.
Nee, ik heb er helaas niet mee gereden omdat er geen testmodellen waren.
Ik heb met de verkoper afgesproken dat als het zadel niet past of zo dat het terug mag.
Ik mag het zadel 2weken uit proberen. Ik had hem al een hele poos op het oog maar durfde eerst de stap niet te wagen.
Ik heb een paar keer ergens anders zadels getest maar zonder succes. Omdat dit zadel me maar in mijn achterhoofd bleef zitten heb ik toch de gok genomen om hem te bestellen bij iemand die ook Deuber zadels verkoopt.
Ik ben echt heel erg benieuwd. Ik hoop dat ie door de verstelbare boom straks ook op mijn jonge Noordzweedje past.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:21

Zijn er 7 jaar later toevallig meer ervaringen met de Quantum? :D

Ik ben opzoek naar een enig sinds aanpasbaar zadel voor trektochten met bagage. Tot nu toe nog niet het perfecte zadel kunnen vinden. Ik ben erg benieuwd naar hoe de boom is opgebouwd. Tot nu toe nog niet zo heel veel informatie over kunnen vinden.

In Duitsland zie je ze wel meer. Daar staan er ook aardig wat te koop tweedehands. Maar dan is 'even passen' weer zo lastig...