Harry's Horse boom in Wintec zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aletha

Harry's Horse boom in Wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:59

Hoi allemaal,

Wie weet of de bomen van Harry's Horse ook in een Wintec zadel passen?
Ik zag dat de kleuren wel overeenkomen, maar de maten volgens mij niet. Het gaat om de witte boom (de wijdste)
Deze is bij Wintec 34 cm en bij HH is deze 25 cm?
Echter bij HH noemen ze de witte ook extra wijd. Lijkt me niet dat dit 9 cm scheelt?

Ik was namelijk op zoek naar de witte Wintec boom. Gevonden, overgekocht, opgestuurd, krijg ik m net binnen is het een witte boom van HH :?

Heeft iemand enig idee? Ook hoe het met de maten ervan zit?

Alvast bedankt!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:36

Waarschijnlijk zal de witte boom dan van HH korter zijn dan die van Wintec. De takken van de voorboom dus. Als ik jouw was zou ik ze even op elkaar leggen, dan kun je het zien of het veel scheelt.

Aletha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 14:38

Tigra_ schreef:
Waarschijnlijk zal de witte boom dan van HH korter zijn dan die van Wintec. De takken van de voorboom dus. Als ik jouw was zou ik ze even op elkaar leggen, dan kun je het zien of het veel scheelt.

De witte boom van Wintec heb ik niet. Wel de de rode en de zwarte, zal de boom van HH hier eens mee vergelijken.
Ik denk alleen als de takken van voorboom korter zijn deze dus niet in een Wintec zadel gaan passen..

CoronaLime

Re: Harry's Horse boom in Wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:33

25 cm is geen wijde boom hoor, dat is juist mega mega smal

Ik zou het trouwens niet proberen, niet voor niks een ander merk.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:42

Ik ben het met de anderen eens dat de takken waarschijnlijk niet even lang zijn. Daarbij vervalt de garantie op je wintec als je er andere kopijzers in probeert te stoppen.

Maar even over die maten: Als je het witte kopijzer van wintec los opmeet kom je ook niet op 34 cm. De maten die bij de wintec-kleuren worden vermeld, zijn gemeten wanneer het kopijzer in het zadel zit. Dat verschil is misschien een beetje onduidelijk, maar komt gewoon doordat er in het zadel nog twee stukjes 'boom' zitten en je echt tussen de uiteinden moet meten :)

Ik heb het expres over kopijzer trouwens, want de boom is het hele geraamte dat in het zadel zit. Maar dat doet er in deze situatie niet veel toe ;)

Wel vervelend dat je een andere boom krijgt dan je wilde. Zou ik toch even terugkoppelen naar de verkoper.

Aletha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:24

Safiera schreef:
Ik ben het met de anderen eens dat de takken waarschijnlijk niet even lang zijn. Daarbij vervalt de garantie op je wintec als je er andere kopijzers in probeert te stoppen.

Maar even over die maten: Als je het witte kopijzer van wintec los opmeet kom je ook niet op 34 cm. De maten die bij de wintec-kleuren worden vermeld, zijn gemeten wanneer het kopijzer in het zadel zit. Dat verschil is misschien een beetje onduidelijk, maar komt gewoon doordat er in het zadel nog twee stukjes 'boom' zitten en je echt tussen de uiteinden moet meten :)

Ik heb het expres over kopijzer trouwens, want de boom is het hele geraamte dat in het zadel zit. Maar dat doet er in deze situatie niet veel toe ;)

Wel vervelend dat je een andere boom krijgt dan je wilde. Zou ik toch even terugkoppelen naar de verkoper.

Ik zal eens kijken wat nu het verschil is tussen de bomen. Ik ben sowieso niet van plan om een andere boom erin te stoppen, behalve wintec.
Baal er ook wel van dat ze zomaar een andere opsturen terwijl er duidelijk "wintec boom" in de advertentie stond. Ga ook zeker nog even contact opnemen met de verkoper.
Er staat op de verpaking van de boom (deze zat er nog bij) dat hij voor vele zadels geschikt is. Vandaar dat ze waarschijnlijk dachten dat hij ook wel in een wintec zou passen...

Maar ik weet nu een beetje hoe het zit met de maten e.d.
Gaan we maar weer op zoek naar een andere..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:11

Ik heb er ook wel een, maar wil 'm eigenlijk het liefst mét zadel verkopen :') sorry, dom grapje

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:14

Ik zou inderdaad geen hh kopstuk in een wintec doen.
Niet erg netjes van die mensen, maar ik denk dat je je zadel er wel mee verpest.
Niet doen dus!

Aletha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 06:18

Ik heb de verkoper inmiddels gesproken en ze had het niet met opzet gedaan. Ze dacht dat deze ook wel in wintec zou passen.
Ik mag m gelukkig terugsturen :)

Gaan we weer verder op zoek

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:18

Ik heb ooit in een Megatack zadel een Wintec boom gedaan, omdat ik niet aan een juiste maat van Megatack kon komen. Past gewoon. Dus de bomen van de EJ zadels passen ook in de wintec.
Als de gaten en de lengtes gelijk zijn, dan kun je gewoon universeel uitwisselen. En dat is in dit geval wel zo.
En dan verpruts je een zadel echt niet, want het past gewoon.

Maar de kleuren zijn niet gelijk met die van Wintec. Dus wit is niet altijd wide.

Overigens, andere merken zijn goedkoper dan een wintecboom. Dus daar betaal je ook tweedehands minder voor. Sommige merken zijn ook nog eens scheef (Bij wintecbomen nog niet gezien). Dus er zit ook een verschil in controle vanaf de fabriek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:26

Je kunt eventueel ook het KOP-IJZER (boom is echt een belachelijk fout gekozen woord , mag van mij z.s.m. de wereld uit geholpen worden om misverstanden te voorkomen , het is echt heel suf om het een boom te noemen :o ) dat je nu hebt , laten uitbuigen door een handige zadelmaker.

Dat is misschien nog wel makkelijker als je je huidige kop-ijzer te smal vindt en toch niet meer denkt te gaan gebruiken :)

Aletha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 14:31

pmarena schreef:
Je kunt eventueel ook het KOP-IJZER (boom is echt een belachelijk fout gekozen woord , mag van mij z.s.m. de wereld uit geholpen worden om misverstanden te voorkomen , het is echt heel suf om het een boom te noemen :o ) dat je nu hebt , laten uitbuigen door een handige zadelmaker.

Dat is misschien nog wel makkelijker als je je huidige kop-ijzer te smal vindt en toch niet meer denkt te gaan gebruiken :)

Klopt heb je helemaal gelijk in.
Inmiddels heb ik de HH KOP-IJZER teruggestuurd en de orinele Wintec gekocht :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:42

Hihi :P

Okee , dan is het ook opgelost natuurlijk !

Het blijft wel een handig systeem verder , jammer alleen dat elke fabrikant weer iets anders maakt.

Aletha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 14:44

pmarena schreef:
Hihi :P

Okee , dan is het ook opgelost natuurlijk !

Het blijft wel een handig systeem verder , jammer alleen dat elke fabrikant weer iets anders maakt.

Dat dacht ik ook, handig maar heb me er toch een beetje op verkeken. Waarschijnlijk gaat het zadel mijn pony niet passen ondanks de verwisselbare boom..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:25

Dat is wel jammer !

Maar dat komt nog vrij vaak voor hoor , simpelweg omdat de boom niet aanpasbaar is....maar dus alleen het kop-ijzer :P

Daarom vind ik het ook zo gruwelijk irritant als mensen het zo dommig hebben over een verwisselbare boom , want dat insinueert veel meer mogelijkheden / een veel grotere pas-kans dan dat het werkelijk is , ik vind het echt enorm misleidend...

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:13

Als je nog een witte wintec boom zoekt, wil hem wel verkopen voor je. Alleen niet ruilen omdat ik geen HH zadel heb maar ik ga de wintec tog nooit gebroken die witte althans wel eventueel te ruil tegen een rode wintec :)

Aletha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 20:20

Qilan schreef:
Als je nog een witte wintec boom zoekt, wil hem wel verkopen voor je. Alleen niet ruilen omdat ik geen HH zadel heb maar ik ga de wintec tog nooit gebroken die witte althans wel eventueel te ruil tegen een rode wintec :)

Ik heb er inmiddels al 1 gekocht :)

Aletha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 20:22

pmarena schreef:
Dat is wel jammer !

Maar dat komt nog vrij vaak voor hoor , simpelweg omdat de boom niet aanpasbaar is....maar dus alleen het kop-ijzer :P

Daarom vind ik het ook zo gruwelijk irritant als mensen het zo dommig hebben over een verwisselbare boom , want dat insinueert veel meer mogelijkheden / een veel grotere pas-kans dan dat het werkelijk is , ik vind het echt enorm misleidend...

Ja klopt, het zadel ligt even rot als met de medium, medium wide en de wide kopijzer dus ja je hebt er niks aan.
Maar volgend week komt er iemand langs voor een zadelconsult, en dan zal het hoogstwaarschijn ook een ander zadel gaan worden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:03

Dat is beter , hopelijk vind je snel een fijn passend en zittend zadel :)

Aletha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 21:40

pmarena schreef:
Dat is beter , hopelijk vind je snel een fijn passend en zittend zadel :)

Tnx dat hoop ik ook :)

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:23

Ik wil proberen of mijn wintec zadel gaat passen op mijn paardje. Op de site van de ruiterwinkel
Zag ik kopijzers van HH en niet van wintec zelf. Ik gemaild en zij zeggen dat het past in wintec maar nu ik hier lees dat de takken in lengte verschillen lijkt het mijn geen optie.