[WN] Westernzadel: verkopen? Inruilen? Wat doen jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Westernzadel: verkopen? Inruilen? Wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 11:51

Ha allemaal,

Bandito wordt vandaag alweer vier jaar en ik zat net even voor me uit te mijmeren over hem, de training, de toekomst, etcetc.
Dat deed me denken aan het volgende:

Bandito heeft een (letterlijk) tweedehands Billy Cook op zijn rug liggen, prachtig zadel en hij zit heerlijk!
Maar omdat peerd zich zo ontwikkeld ( :~ ) zal ik op termijn toch een ander zadel moeten aanpassen.
Wat hebben jullie gedaan met je eigen zadel? Hebben jullie deze ingeruild bij een passer of op Bokt/ Marktplaats gezet?
Wat zou (financieel) het beste werken...?

ChefsSpecial

Re: Westernzadel: verkopen? Inruilen? Wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:53

Ik heb de mijne gekocht bij Arthur's en ga hem daar ook weer inruilen... Arthur schijnt vrij schappelijk te zijn met aankoop en inruil van zadels.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:54

Inruilen dat is wat ik zou doen. Ik kocht ooit een westernzadel voor 400 maar paste helaas niet meer op mijn draver, dus liet ik ervoor iemand komen om het in te ruilen en te passen voor een ander westernzadel, en ik kreeg er 450 voor dus toch nog met winst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:55

Ik heb de oude zadels gewoon ingeruild op de nieuwe bij Evelien.
Misschien had ik er particulier iets meer voor kunnen krijgen, maar dan had ik er ook meer voor moeten doen (foto's maken, veelal domme vragen van Pennies beantwoorden, toch proberen het enigszins verantwoord te verkopen, mogelijk had ik er dan nog een tijd mee gezeten etc), en ik ga er vanuit dat ik met Evelien netjes zaken kan doen.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:58

Ik ruil ook in. Als het dan toch niet meer past...Zo heb ik nu een heel mooi spiksplinternieuw zadel, had ik anders nooit kunnen betalen.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:05

Verplaatst van [WN-AM naar WN-TR]

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:55

Nou, dat zijn heel eenduidige antwoorden!

Dank jullie wel, ik mijmer weer even verder voordat ik aan de paardentaart ga :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:01

Gefeliciteerd :)

Ik heb die van mij ook ingeruild, wat hierboven al gezegd word: je hoeft er zelf minder voor te doen. Ik heb echt een hekel aan verkopen via internet, al die mailwisselingen en informatie geven om uiteindelijk niets meer te horen of 'Oh ik heb net wat anders gekocht' etc.

Een klein jaartje geleden heb ik een custom made zadel bij Evelien van Eurohorse laten maken en zij heeft me toen een zeer schappelijke inruilprijs geboden voor het zadel dat ik al had. Ze heeft die ingenomen toen ze het nieuwe zadel kwam brengen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:40

Inruilen kost je altijd geld... Proberen om gewoon ze te verkopen.
Mensen rekenen zichzelf soms rijk als ze een x-bedrag terug krijgen bij inruil. Mja, hoe duurder het nieuw zadel, des te betere prijs voor jouw zadel. Of je nu een zadel of bijv een auto koopt, de handelaar wint erop.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:11

Inruil is makkelijker, maar in de particuliere verkoop krijg je vaak meer voor je zadel. Ik heb ook een paar keer gekocht en weer ingeruild; ik wil niet eens uitrekenen wat dat me gekost heeft. Het lijkt allemaal leuk en aardig maar zoals boven gezegd, verdient de handelaar het meest.
Je moet soms een wat langere adem hebben, maar particulier krijg'je meestal een betere deal.

Ik heb alleen nog maar custom zadels, als ik iets nieuws zou willen ( laten maken) zal ik particulier verkopen. Ik weet exact welke bomen in mijn zadels zitten en heb die zelfs als pasboom liggen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:37

Ik heb mijn zadel particulier via Bokt verkocht. Met inruil had ik er een stuk minder voor gekregen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:00

Ik heb een nieuw (2ehands) zadel gekocht bij OTTS en mijn oude zadels daar achtergelaten. Monique heeft die voor een nette prijs voor me verkocht en zelf een percentage van de opbrengst gehouden (weet niet meer hoeveel..) Ik vond het ideaal, ze lagen niet meer bij mij in de weg en na 3 maanden was ze allebei de zadels kwijt. :)

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:27

Burny is nu 6 en heeft haar 4e en laatste zadel , ben begonnen met een 2e hands bij arthur ze komt bij rieky vandaan dus dat was makkelijk passen , na een half jaar zadel weer geruild voor een grotere en toe nog 2 x , het laatste zadel is was een nieuwe omdat ze wel was uitgegroeid , arthur is heel makkelijk met vaste klanten heb nooit iets bij hoeven te betalen voor de 2e hands zadels en een mooie prijs terug gehad toen ik de nieuwe kocht .

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:35

Ik heb dezelfde route gevolgd als Sonja, geheel naar tevredenheid!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:46

Soms verkoop ik ze via MP of Ebay. De laatste heb ik ingeruild bij Evelien, maar dat was meer omdat ik geen puf had hem op MP te zetten :o Zelf verkopen kan in sommige gevallen een betere prijs opleveren, maar net wat Sonja zegt het kost je een hoop tijd, en energie. Je moet het er voor over hebben, anders zou ik zeggen inruilen. Nevada@bokt neemt ook zadels in commissie, die heeft voor mij ook al een zadel verkocht.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:07

Ik houd ze gewoon. Komt nog wel eens van pas op een jonge knol die nog niet zoveel bespiering heeft.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:38

Gezien de huidige crisis zou ik zeggen inruilen. Particulier raak je de zadels bijna aan de straatstenen niet kwijt momenteel. Of voor heel weinig ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:46

ik zou als je er een leuke prijs voor krijgt inruilen :j

ik heb zelf een mooi zadel te koop ,al bijna 2 jr

het is een duurder zadel dan fabriekszadels,en het moet ook goed passen natuurlijk,maar helaas nog niet verkocht.
nu heb ik er geen haast mee,en eens komt er iemand.
voor weinig was ik hem al snel kwijt geweest,maar dit is een duur zadel wat ook 2 de hands nog aan de prijs is en daar is nu gewoon geen markt voor.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:43

Ik heb hier ook nog een zeer goed 2e hands zadel liggen. Helaas is de verkoop inderdaad niet al te best op het moment. Maar goed ik heb de tijd en het ligt niet echt in de weg. :+
Het duurt dus echt wel even om een zadel te verkopen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:45

Ik heb m'n vorige zadel ingeruild bij Arthur toen ik een nieuwe kocht. Krijg je er misschien wat minder voor, maar ik heb simpelweg geen zin in al het gezeur rondom zelf verkopen :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:53

Leuk om jullie ervaringen te lezen, dank!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:29

ik heb alle zadels altijd ingeruild, behalve mijn laatste.. dat was een bob's custom bob avila zadel, die was met een uur verkocht...

ligt er dus aan wat ik zou hebben... billycook's etc kom je gewoon slecht kwijt.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:05

Ik doe mijn bob avila nooit meer weg. Desnoods leg ik het op een bankje in de woonkamer. Het is gewoon zo'n heerlijk zadel :9 <3

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:09

Haha, nou, ik zag me nog niet op t zadel zitten thuis ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:15

:D