zadel voor groot, smal paard met hoge schoft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lauranne

zadel voor groot, smal paard met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 08:26

Mijn 'huur'paard heeft momenteel een vz zadel, richting springen. Dit zadel is al oud en toch wel versleten.
'Mijn' paard is smal en groot (1m75) en hij heeft een (heel) hoge schoft.
Ik denk zelf dat mijn paardje last heeft van het zadel. Hij heeft drukplekken en het zadel drukt enorm op de schoft. Om dit nu even op te lossen hebben we er een gelpad tussen gelegd :)
Aangezien mijn paardje al 21 is (vandaag geworden :D) en niet meer zo vaak mag springen én ik een grote liefde heb voor dressuurzadels, ben ik zo eens informatie aan het opdoen :)

Het is dus niet MIJN paard, wel wordt het zo bekeken omdat ik als enige er wat mee doe :) We betalen huur voor hem :) Daarom weet ik nog niet zeker of ik zelf een zadel zou kopen :) Gewoon rondkijken dus :)

Welke dressuurzadels vinden jullie in dit geval goed? Ik zou eerder kijken naar tweedehands, rond de 400 euro :j Liefst een diepe, zachte zit en goede steun aan de knieën natuurlijk :D

Bedankt!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:29

Dat is echt amper te zeggen zo via bokt. Je moet gaan passen. Kijken wat je paard goed past, wat jou goed past. Dat is allemaal zo persoonlijk.
natuurlijk zijn er wel zadels die meer geschikt zijn voor een paard met hoge schoft. Maar bij het ene paard ligt een kieffer helemaal goed, bij het andere een kent en masters en bij weer een ander paard met hoge schoft een ainsley. bijvoorbeeld.
en dan heb ik het er nog niet over hoe jij dan weer op die zadels zit.

Gelpad helpt trouwens 0,0 tegen een zadel wat ligt op de schoft ! gewoon niet meer rijden met dat zadel !!!!
Laatst bijgewerkt door Maris op 15-06-11 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:30

Even kijken of er 2de hands zadelpasser zijn , er dan langs laten komen met wat zadels ?

Anoniem

Re: zadel voor groot, smal paard met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:31

Kentaur zou je eens kunnen proberen.

Bobbiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:33

Lastig om te zeggen idd. Ik heb een thread Kieffer springzadel.. past perfect op mijn paard met hoge schoft. Ik zou idd iemand langs laten komen om te laten passen. Je kunt het nooit zo zeggen! Succes! :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:35

Mijn vorig paard was ook zo, smal met een hele hoge schoft. Volgens mij had ik van hem een Premier zadel, maar heb niet gekeken naar merk oid, maar welk zadel goed lag. Succes!

Edit: mijne was wel een veelzijdigheidszadel

Leidenaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:42

Mijn paard is ook smal en heeft een hoge schoft. Na verschilende zadels gepast te hebben ben ik uiteindelijk uitgekomen op een Anatomica Orion (boommaat 2). Ligt erg fijn op haar rug en heeft een prettige, diepe zit. Wel zijn ze wat aan de prijzige kant, maar echt een heel erg fijn zadel!

Mariindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:45

Thorrowgood zyn kunstof zadels, nieuwprys voor het dressuurmodel is 400 euro.. Zit is niet extreem diep, maar wel lekker zacht en geeft veel steun aan je knieen!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:47

ik heb voor mijn eigen smalle (veel volbloed), grote paarden met een hoge schoft een Pfiff Amaretto. ligt op hen echt goed, en zit fijn

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:57

Mariindaa schreef:
Thorrowgood zyn kunstof zadels, nieuwprys voor het dressuurmodel is 400 euro.. Zit is niet extreem diep, maar wel lekker zacht en geeft veel steun aan je knieen!

Ja idd dat zadel heeft mijn moeder ook voor haar paard. Ook voor een groot smal paard met hoge schoft.
Maar volgens mij zijn ze 700 euro hoor?

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:00

Wij hebben een BR tweedehands te koop. Was van een smal paard met een hoge schoft.. Ook wel veelzijdigheid, maar zit héél goed.
Ik woon wel in België :D