zadel voor hoge schoft, brede schouders ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

zadel voor hoge schoft, brede schouders ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:54

Hoi,

ik vraag me af of zo'n zadel bestaat ?!
Voor een hoge schoft, maar wel brede schouders ( dus geen smalle boom !) en dan ook nog met brede ruggegraadvrijheid. En liefst ook met niet te diepe zit.......

it_is_me

Re: zadel voor hoge schoft, brede schouders ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:55

Een Trekker zadel?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:58

Boomloos zadel?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:36

Kent&Masters heeft een zadel speciaal voor paarden met een hoge schoft en brede schouders. Ik heb gemerkt dat de cob dressage (die niet speciaal voor de paarden met hoge schoft bedoeld is) ook heel erg goed past. Zadel is nieuw niet heel duur, 950 euro en het is echt een goede kwaliteit. Zeer zacht leer en lekker zachte kussens. Door de verstelbare boom voor een hoop paarden op maat te maken. Voordeel van dit zadel op wintec en andere verstelbare zadels is dat hier ook de achterkant van het zadel is aan te passen. Bij wintec kan je er wel een hele brede boom inzetten, maar de kamer verbreed naar achteren toe niet, waardoor het zadel wat meer kan gaan knijpen. Dat is met het zadel van K&M niet.
Ik ben iemand die ook absoluut niet van een diepe zit houdt, krijg er verschrikkelijk rugpijn van. Met dit zadel kan ik heerlijk rijden zonder problemen, heeft geen diepe zit en geen grote wrongen (alhoewel je die wel kan bestellen)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 20:38

ik zal trouwens nog even vertellen dat ik nu een wow zadel heb. Dat past op zich goed, alleen ik zit er niet zo super in/op :o
Probleem is gewoon heel vaak dat je voor de hoge schoft een nauwe boom nodig hebt, maar voor de schouders/ bespiering dus veel breder. komt er vaak op neer dat als het zadel goed is voor de schoft, de bespiering weggeklemt wordt. En als het zadel goed is voor de spieren dan ligt het op de schoft.
Dat is bij mijn wow overigens niet zo.

boomloos heb ik mee gereden omdat ik voor mijn wow geen ander zadel passend kreeg, maar bleek niet de oplossing voor mijn paard.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:40

Ik vind de wow zadels ook niet fijn zitten, het is niet mijn ding. Heb er meerdere geprobeerd, maar iets ervan past gewoon niet lekker. Met K&M heb ik dat gelukkig niet.