Met vzh richting springen hoog kunnen springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Met vzh richting springen hoog kunnen springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:18

Hallo bokkers!
Titel is een beetje vaag :P
Ik ben van plan een vzh richting springen zadel aan te schaffen aangezien ik graag de springsport in wil ,maaaar op buitenrit ook het zadel wil gebruiken (en een springzadel vind ik dan niet zo lekker zitten na 1 a anderhalf uur lang te rijden :+ )
Dus wou ik een VZH richting springen.

Kan je daar ook hoog mee springen? (we zijn nu pas roind de 70 cm aan het springen ,maar ik wil niet na een poos toch een springzadel moeten aanschaffen) dus ongeveer 1.10 of hoger? (Denk niet dat we het halen ,maar jaaaa you never know :)) )

Ik hoor het wel!!

pmarena

Re: Met vzh richting springen hoog kunnen springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:45

In principe wel , zeker met een VZH richting springen , die zijn in een aantal gevallen nog meer naar voren gebouwd dan een aantal echte springzadels :P

Maar het ligt er natuurlijk maar net aan hoe het ligt en zit , er zijn genoeg mensen die geen problemen hebben om met een dressuurzadel parcoursjes van een meter te springen , laat staan met een VZH-zadel of zelfs met een VZH richting springen :)

Het blijft toch iets persoonlijks. Wat de 1 prima vindt , vindt de ander echt een gruwel :P

Het blijft gewoon belangrijk om het zadel te vinden dat voor jullie goed werkt , welke naam of type men er ook opgeplakt heeft :)

Misschien vind je zelfs wel een zadel dat als springzadel verkocht wordt maar erg subtiel gebouwd is waardoor hij heerlijk zit op buitenrit :P

Belangrijk is het vooral om te kijken wat je wilt qua wrongen en qua diepte van de zit , eerst bepalen wat voor beide soorten gebruik het beste compromis is en daar dan een zadel bij zoeken :)

_Carowa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:54

idd, zoals hier boven is het heel goed uitgelegd,
je moet gewoon met je paard naar een winkel gaan zoals divoza kun je nu ook je nieuwe zadel passen en in de buitenbak bij de winkel rijden!, dan kun je gelijk kijken welk zadel jou en het paard het beste past!.

ik hou persoonlijk wel van de springzadel, en je hebt ook springzadels met echt een hele zachte zit!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:56

ik spring met een VZH 1.00-1.10, en dat gaat prima :j maar het is maar net wat je lekker vind zitten :) maar zoals hierboven ook word gezegd, er zijn hele fijne, zacht-zittende springzadels waar je ook buiten lekker op kan zitten :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:16

Divoza ga ik niet heen :n bagger service!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:44

Ik spring met mijn dressuurzadel ook rustig een meter en hoger, ligt er maar net aan wat je fijn vindt. Het beste is om een aantal zadels te proberen, als jij er prettig in zit dan kan je er ook goed mee springen. Het is namelijk niet zo dat als je een springzadel hebt je ineens veel hoger kan springen dan met een VZH zadel.