Flair Korrector pad, ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haukieboy

Flair Korrector pad, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:08

Ik ben aan het overwegen om een Korrectorpad te kopen. Mijn ijslander heeft een goed passend zadel [aangemeten met een drukpadmeting], maar heeft een arm bespierde rug. Waarschijnlijk komt dit omdat hij iets neigt naar een karperrug. Ik wil zijn rug dus zo goed mogelijk beschermen/ontlasten door een goede pad. Ik zit nu zelf te denken aan een korrector flair pad. Maar eerst wil ik graag zoveel mogelijk info verzamelen. Heb her en der al wat op bokt gespeurd met de zoelfunctie, maar zou ook graag zoveel mogelijk ervaringen willen horen in dit topic. Mijn vraag is dus wie heeft ervaring met de korrector pad als [permanente] onderlegger. Zijn er mensen die er helemaal lyrisch over zijn of zijn er ook mensen die ééntje hebben gehad en het niks vonden. En waarom dan wel of niet. Werkt het of werkt het niet, dat soort dingen. Het is toch wel een hele uitgave, dus niet iets om zomaar even voor de leuk te kopen. Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Misschien zijn er mensen die er ééntje hebben liggen en 'm tijdelijk niet gebruiken en die 'm even willen uitlenen?? Uiteraard zijn de verzendkosten dan voor mij. Of nog beter zou het zijn als je in Friesland woonde, dan zou ik 'm kunnen halen en brengen.

FairLady_

Re: Flair Korrector pad, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:10

waarom zou je er iets onder leggen als je zadel helemaal goed ligt? dan wordt de druk altijd anders.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 23:18

Ik zou dit eventueel willen proberen om te kijken of er dan nog wat meer bespiering op zijn rug komt.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:10

Ik heb ook ff een vraagje over die Korrector... Rijd zelf nu een jaar WOW en bevalt prima! Alleen... ik kan er absoluut niet op doorzitten en rijd Z1, dus toch lastig. Nu na een jaar prullen, lukt het dus nog steeds niet... grr. Terwijl als ik mijn oude KN op mijn paard leg ik zo weer gewoon netjes kan doorzitten. Maar mijn paard loopt dus echt niet meer zonder zijn WOWtje, hij gaat in de staak!! Vooral in wendingen en appuyementen, want daarbij schijnt een wol kussen tegen de ruggegraat te drukken en een WOW schuift er gewoon overheen. Dat vindt meneer dan ook veel prettiger duidelijk.
Zou toch erg graag gewoon mijn concoursen met mijn KN rijden, zou ik daar niet gewoon een Korrector onder kunnen leggen?? Dat ik mijn paard even FOP ;) met de Korrector.

Zitless zijn trouwens al voldoende gevolgd.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:01

Verder niemand die er wat nuttigs over kan zeggen? Neemt zo'n pad korrector nou meer plek in dan een bontje of kalvakade pad bijvoorbeeld??

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:34

Heb ervaring met Korrektors en heb enthousiaste klanten en minder enthousiaste klanten :D

Om te beginnen met je eerste vraag, een Korrektor neemt idd wat plaats in onder je zadel. Je moet er dus voor zorgen dat de voorboom neit te smal wordt en knelt op de schoft. WOW adviseert daarom ook een Korrktor niet onder een te smal zadel te gebruiken maar wel als hulpmiddel bij een te wijd zadel. Dit is ook mijn ervaring, naast het knijpen op de schoft werkt de Korrektor zich naar achteren onder een te smal zadel door de druk voorin. Alle lucht gaat dan naar achteren en blaast zich op waardoor het onder het zadel uitschuift, ondanks de veters waarmee het aan het zadel bevestigd is.

Ik heb wel tevreden klanten die het onder te wijde zadels gebruiken of als hulpmiddel om een zadel passend te krijgen op 2 paarden. Zadel is aanpast voor eht breedste paard en op het smallere paard heb ik de Korrektor zoafgesteld dat het te wijde zadel wel past.

Persoonlijk zou ik geen Korrektor aanraden als je het doet voor het comfort van de rug van je paard, mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een Prolite pad of Kavalkade maar is dat is mijn gevoel :o Maar alleen als je paard bespiering kwijt is en de wervelkolom duidelijk zichtbaar is of wanneer het dier erg gevoelig is op de rugspieren, zou ik overwegen iets onder het zadel te leggen. In alle gevallen gaat mijn voorkeur uit naar zachtgevulde kussens die over de hele lengte aansluiten op de rug. Maar goed zonder het paard te zien is daar weinig over te zeggen en het ging over ervaringen met de Korrektor :D