Heb ervaring met Korrektors en heb enthousiaste klanten en minder enthousiaste klanten 
Om te beginnen met je eerste vraag, een Korrektor neemt idd wat plaats in onder je zadel. Je moet er dus voor zorgen dat de voorboom neit te smal wordt en knelt op de schoft. WOW adviseert daarom ook een Korrktor niet onder een te smal zadel te gebruiken maar wel als hulpmiddel bij een te wijd zadel. Dit is ook mijn ervaring, naast het knijpen op de schoft werkt de Korrektor zich naar achteren onder een te smal zadel door de druk voorin. Alle lucht gaat dan naar achteren en blaast zich op waardoor het onder het zadel uitschuift, ondanks de veters waarmee het aan het zadel bevestigd is.
Ik heb wel tevreden klanten die het onder te wijde zadels gebruiken of als hulpmiddel om een zadel passend te krijgen op 2 paarden. Zadel is aanpast voor eht breedste paard en op het smallere paard heb ik de Korrektor zoafgesteld dat het te wijde zadel wel past.
Persoonlijk zou ik geen Korrektor aanraden als je het doet voor het comfort van de rug van je paard, mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een Prolite pad of Kavalkade maar is dat is mijn gevoel
Maar alleen als je paard bespiering kwijt is en de wervelkolom duidelijk zichtbaar is of wanneer het dier erg gevoelig is op de rugspieren, zou ik overwegen iets onder het zadel te leggen. In alle gevallen gaat mijn voorkeur uit naar zachtgevulde kussens die over de hele lengte aansluiten op de rug. Maar goed zonder het paard te zien is daar weinig over te zeggen en het ging over ervaringen met de Korrektor