Wintec Dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ella_

Wintec Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:19

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Wintec Dressuurzadels?
Ik heb interesse in de Wintec isabell Werth zadel & Wintec Pro dressuurzadel.
Zijn deze zadels helemaal van kunstof en op hoeveel komt de prijs met toebehoren?
Heeft iemand foto's van zijn zadel?

Groetjes Ella_

Ella_

Re: Wintec Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 19:30

niemand?

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 07:59

??

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:02

Beide zadels gereden. Heb zelf heel lang een wintec pro gehad. Dikke spijt dat ik die 2 jaar geleden verkocht heb. Had hem moeten houden ! Wintec Isabelle Werth heeft mijn vriendin , heerlijk zadel om mee te rijden.
Zelf heb ik nu een knight rider dressuur, ook kunstof en verwisselbare boom, ook een heel fijn zadel maar iets goedkoper in aanschaf en makkelijker in onderhoud.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:54

Bij divoza kost de wintec pro 750 compleet en de wintec isabell 1050 daar staat alleen niet bij of het compleet is.
Zelf heb ik de 500 dus verder geen foto's of ervaring met bovenstaande zadels.

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 11:48

Op sommige foto's lijken deze zadels van leer kan dit of zijn ze allemaal uit kunstof?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:51

Ella_ schreef:
Op sommige foto's lijken deze zadels van leer kan dit of zijn ze allemaal uit kunstof?

Het zijn kunststof zadels, de stoten zijn wel van leer bij de pro, bij het andere zadel weet ik het niet...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:29

Ik heb een Wintec Isabell Werth en vind het een zeer aangenaam zadel! Blijft ook mooi, makkelijk in onderhoud. Zit heerlijk!
Toch is het erg persoonsgebonden, mijn vriend en lesgeefster rijden er bijvoorbeeld absoluut niet graag mee..

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:31

Ik heb de wintec pro dressuur.
Ben er heel erg tevreden mee en hij zit ook heel lekker. Hen er toen 175 euro voor gegeven.
Zal binnenkort wel even een foto maken

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:23

Ik heb een wintec pro dressuur, zit heerlijk zacht door de suede look ook, en makkelijk in onderhoud, zou wel zelf de singelstoten vervangen door lederen maar dit is eigen keuzen, Hijz it erg lekker en door het glasse stuk bij de kuit heb je daar wat meer grip en ja ben er zeer tevreden over, kunnen tegen een stootje dusja :). Foto kan ik eevn voor je uploaden als je wilt :). Ik heb er toen 200 euro voor betaalt, maar met veel toebhoren waar ike rg blij mee ben haha.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:24

Nordsvensk schreef:
Ella_ schreef:

Het zijn kunststof zadels, de stoten zijn wel van leer bij de pro, bij het andere zadel weet ik het niet...

Bates heefd exact de zelfde modellen in het leer ;)

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:03

Bates heefd exact de zelfde modellen in het leer ;)[/quote]

Maar die zullen wel wat duurder zijn zeker :)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:04

ja dat ook :o

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 15:34

equileather iemand hier ervaring mee?
Foto's zijn ook altijd welkom :)

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 12:41

Qilan schreef:
Ik heb een wintec pro dressuur, zit heerlijk zacht door de suede look ook, en makkelijk in onderhoud, zou wel zelf de singelstoten vervangen door lederen maar dit is eigen keuzen, Hijz it erg lekker en door het glasse stuk bij de kuit heb je daar wat meer grip en ja ben er zeer tevreden over, kunnen tegen een stootje dusja :). Foto kan ik eevn voor je uploaden als je wilt :). Ik heb er toen 200 euro voor betaalt, maar met veel toebhoren waar ike rg blij mee ben haha.

Zou je even de foto kunnen doorsturen? :)

Juelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:47

Wintec ligt mij niet zo goed. Vorige eigenares van m'n paard had er een en ik kon er maar niet in blijven doorzitten...
We hebben een nu tweedehansdressuurzadel (het was zo goed als nieuw en is gecontroleerd door zadelmaker) gekocht, kost minder dan de Isabell Werth en m'n paard loopt er veel soepeler onder :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:54

hier een gelukkige eigenaar van een wintec IW. zadel is volledig kunststof op de singelstoten en een stuk van de extra riem om de zweetbladen "dicht" te houden".
zadel is volledig suede qua uitzicht alleen het onderste stukje van het zweetblad is "glad. Ik dacht dat dit leder was, maar volgens mij is het bij mijn zadel kunststof (hoewel het afgaat)

ik vind het zalig zitten (zeker nu ik de dikke flexiblocks eruit gehaald heb :+ gewoon persoonlijke voorkeur) ik betaalde vorig jaar omgerekend een 650 euro (in Engeland besteld). Moest ik toen een groter budget gehad hebben dan had ik denk ik wel de Bates versie gekocht...