Naar aanleiding van m'n vorige topic (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1488387) werd er door verschrillende mensen een Massimo als goede optie voor m'n paardje aangedragen en ben ben ik toch wel heel nieuwsgierig geworden naar dit merk. Ik weet dat er sinds een poosje in Meerkerk een dealer van Massimo zit (A3'zadelservice), maar ik kan niet echt iets vinden over deze zadelmaker (Adrie van Giersbergen) op google of bokt. Hij/zij werkt ook samen met 't Zadelhuisje uit Almkerk (http://www.tzadelhuisje.nl/index.html) en adverteerd al enige tijd via marktplaats (http://link.marktplaats.nl/440104948). Is er iemand die ervaring heeft met Adrie van Giersbergen? Welke dealers raden jullie aan voor het aanmeten van een Massimo dressuurzadel?
Zelf ben ik altijd bij Herman van country mill geweest. Hij is écht top! Hij zit in nijkerk. Je kunt bij hem super terecht voor duidelijk en goed advies. Ook kun je bij hem rust passen en proberen, want hij heeft een binnebak achter zijn winkel liggen.
Verder heb ik geen ervaring met de zadelmaker die jij noemt
Smaai
Geplaatst: 13-06-11 08:59
Ester Groen van Green Distance. Heeft ook een website.
3uitenbeen
Geplaatst: 13-06-11 21:31
Prima zadelpasser, heeft eerst bij een andere zadelmaker gewerkt. Is enthousiast, kijkt naar het paard, de ruiter en de combi. Werkt aan huis en laat je ook rijden, zodat hij echt kan zien of en hoe en wat er verandert moet worden. A3 verkoopt Massimo, maar kreeg ook mijn Diamant keurig op een ander paard aangepast. Heeft naast ervaring als zadelmaker, cursus fysio of massage (soortgelijks) gedaan, wat hij kan gebruiken tijdens het passen vd zadels.
Bedankt allemaal zo ver. Ik heb vanavond een afspraak staan bij Adrie van Giersbergen in Meerkerk. Ik wil eerst eens de Massimo-zadels in het echt zien, voelen en de mogelijkheden bespreken voordat ik over een paar maanden besluit een zadel aan te laten meten.
Tot dusver ben ik zeer te spreken over deze zadelmaker. Ik had gisterenmiddag een mailtje gestuurd met wat vragen en ben dezelfde dag nog terug gebeld met de uitnodeging eens te komen kijken. Dat gaat vanavond dus gebeuren .
Ik laat nog wel even weten hoe het me bevallen is .
Weer een (positive) ervaring rijker!! Fijne, kundige man met een hart voor zijn vak. Heeft jarenlang voor hulsebos gewerkt en heeft nu zijn eigen zadel-service. Neemt de tijd je vragen te beantwoorden, dingen uit te leggen, verschillende zadels te laten zien en voelen en smeert je niet het duurste exemplaar in het arsortiment aan. Het paard is nummer 1, dan de berijder. Een zadel moet goed passen dus hij zal je niet het zadel verkopen wat zo lekker zit, maar niet optimaal op het paard past verkopen. Verder gaf hij me het advies niet gelijk voor een nieuw, duur zadel te gaan. Aangezien een jong paard zich nog zo hard kan ontwikkelen is de kans groot dat ze uit een zadel groeien, zelfs als de boommaat nog 2 maten vergroot kan worden. Zijn advies was om te beginnen met een kunstof Norton zadel (mits het past) en hem daaronder eerst wat spieren te laten krijgen en daarna tot aankoop van een duur zadel over te gaan. Dus dat ga ik dan maar doen .
Ik weet in ieder geval dat ik A3-zadelservice over een paar maandjes laat komen om te kijken of er een norton op zijn rug past.