Ervaringen met wintec equileather

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xGitano

Ervaringen met wintec equileather

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 16:47

Hoi :). Ik heb zelf geen ervaring met de wintec in equileather :o ,
dus bij deze een topic om naar jullie ervaringen met deze zadels te polsen.

Ik was al een tijdje aan het twijfelen welk zadel ik zou kopen,
dus ben ik bij de stal waar ik rijdt eens gaan zadel testen :P.
Zo ben ik al tot de beslissing gekomen om een wintec te kopen en geen leren zadel :j .

Maar nu zit ik te twijfelen over welk model van wintec :\ .
Ofwel een model in equileather in cognackleur, ofwel een donkerbruin model in de normale wintecstof (geen idee hoe die stof heet, gewoon kunststof :+ ?)

Ik zou graag het model in equileather nemen, maar ik heb mijn twijfels over hoeveel grip je in zo'n model van wintec hebt :?.
Want in een echt leren zadel 'schuif' ik namelijk :o. Dus ik vroeg me af of iemand wist of een equileather model aanvoelt zoals een normale wintec of als een echt leren zadel :) .
En weet iemand of er ook nog een cognackleur komt in de veelzijdigheidszadels of in de gewone stof (want nu is cognac nog alleen maar in springmodellen voor zover ik weet ;) .)

Verdere ervaringen over wintec zijn ook altijd welkom. :)

Alvast bedankt! :D

Capriootje

Re: Ervaringen met wintec equileather

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:53

Ik rijd al jaren op mijn cognac wintec springzadel en ben er helemaal groots mee!
Ben nu bezig voor een nieuwe wintec pro, ga volgende week proefrijden. :)
Heb vroeger wel een leatherlook gehad, en was er heel blij mee, het was stroever als leer maar zag er wel uit als leer. Maar dan praten we wel over 3/4 jaar geleden.

Wat ik vorige week hoorde van de zadelmaakster die komt voor mijn wintecs dat er géén cognackleurige wintecs gemaakt gaan worden. Het springzadel is ook niet meer te bestellen in cognac, alleen wat er nog op voorraad is bij winkels kan nog nieuw gekocht worden. Helaas :(

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 16:56

Capriootje schreef:
Ik rijd al jaren op mijn cognac wintec springzadel en ben er helemaal groots mee!
Ben nu bezig voor een nieuwe wintec pro, ga volgende week proefrijden. :)
Heb vroeger wel een leatherlook gehad, en was er heel blij mee, het was stroever als leer maar zag er wel uit als leer. Maar dan praten we wel over 3/4 jaar geleden.

Wat ik vorige week hoorde van de zadelmaakster die komt voor mijn wintecs dat er géén cognackleurige wintecs gemaakt gaan worden. Het springzadel is ook niet meer te bestellen in cognac, alleen wat er nog op voorraad is bij winkels kan nog nieuw gekocht worden. Helaas :(

Helemaal géén cognackleurige meer? :n

Capriootje

Re: Ervaringen met wintec equileather

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:50

Dat is wat mij verteld is. Vind het ook echt heel erg jammer ! |(
De nieuwe lijn wintecs is pas net uit en daar zit sowieso geen cognac in, dus dan is het wachten tot de volgende lijn uitkomt en dat kan nog wel even duren...

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 10:56

Capriootje schreef:
Dat is wat mij verteld is. Vind het ook echt heel erg jammer ! |(
De nieuwe lijn wintecs is pas net uit en daar zit sowieso geen cognac in, dus dan is het wachten tot de volgende lijn uitkomt en dat kan nog wel even duren...

Ik hoop dat die snel volgt, ik heb het zadel wel pas écht nodig over anderhalfjaar,
want ik ga geen nieuw zadel gebruiken om op te leren. :+