Ervaringen Rossner (Nevada) dressuurzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Ervaringen Rossner (Nevada) dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 14:51

Ik kwam in mijn zoektocht naar een zadel het volgende zadel tegen:

Rossner Nevada dressuurzadel
18 inch
medium boommaat
voor 265 euro

Ik ben er via bokt wel achter gekomen dat dit type niet meer wordt gemaakt (zijn daar speciale redenen voor?) sinds een jaar of 5.

Het zadel ziet er bijzonder netjes uit en lijkt qua maten goed geschikt voor wat ik zoek, maar ik zou graag ervaringen horen van mensen die dit zadel hebben of hebben gehad?

Hoe is hij qua zit (erg diep, normaal of iets minder diep)?
Hoe is het zadel qualitatief (leerwerk)?
Is het zadel ook geschikt voor mensen met lange(re) benen?
Kun je de beugelriemen onder het zweetblad langs hangen?
hoe denk je over de prijs die ervoor wordt gevraagd (zadel ziet er rondom zeer netjes uit)/weet je nog wat de nieuwprijs was van dit type?

Nou ja, graag alles wat je ervan weet! Ik hoor het heel graag.

Mocht je ervaringen hebben met andere rossners, hoor ik ook graag wat de zwakkere punten van deze zadels zijn!

Ik had een tijdje terug een rossner amerika te proberen (oud type) en deze had een hele diepe zit, waardoor hij voor mij minder geschikt was (was een 18 inch maar viel veel kleiner). Verder vond ik het wel een leuk zadel.

CoronaLime

Re: Ervaringen Rossner (Nevada) dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:43

Ik vind rossners heerlijke zadels, heb er nu 2 keer 1 gehad, een vzh en nu een dressuur en ik heb geen negatief woord erover te zeggen.
Ze zitten fijn, het leer is erg fijn, zeker voor de prijs :j Ze vallen inderdaad wel ongeveer een halve inchmaat kleiner.

Bij de america, die heb ik, kan je in elk geval wel de beugelriemen eronder doen, hij zit erg fijn, maar het is wel een diepe zit met vrij veel kniewrong. Ik heb zelf vrij lange benen maar pas goed op dit zadel :j

ps; kwalitatief is niet met qu O:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 17:48

kwaliteit - qualität och oeps sorry!! Dat is mijn duitse helft sorry! (ben half duits)

Ja de amerika valt erg diep, daar was ik al achter gekomen, maar dit zadel lijkt me een minder diepe zit te hebben op de foto's. Wellicht licht het aan het type?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:52

Over het algemeen vind ik alle rossner dresuurzadels wel een vrij diepe zit hebben. Ook mijn vzh zadel had dat, maar ik denk dat het per model wel verschilt.

Ik heb ook de Montreal geprobeerd en die zat weer een stuk geslotener als de amerika.

Maar weet je wel zeker dat het zadel in orde is? Ik vind het wel een verdacht lage prijs eigenlijk

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 17:53

lage prijs voor een ouder rossner zadel? Nee dat vind ik zeker niet.. Vind hem aardig aan de prijs zelfs (ik doe voor de hobby aan in- en verkoop van dressuurzadels, maar ik ken dit type van rossner niet) voor een oudere rossner.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:43

Heb zelf de Amerika Plus gehad en ben er erg over te spreken. Heb wel de vulling laten vervangen door echte schapenwol omdat hij samengeklit was.