Longeersingel voor shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Longeersingel voor shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:21

Hoi, ik heb een paar vraagjes over longeersingels.

-waar helpen ze voor?
-Mijn shet loopt niet ontspannen aan longeerlijn krijg je dat hiermee bereikt?
-moet ik er dan ook bijzetteugels bijkopen?
-past een longeersingel die je van 120 cm tot 140 cm kan verstellen op een shet die 143 ong is? buikomvang dan.

en nu een probleem.
Ik mag er geen van mijn ouders ;( heeft het een belang met longeren?
Kan je het eventueel namaken ofzo?

Groetjes Jin

Edit: reageren zou leuk zijn, maar dan wel aardig en opbouwend

R00s

Re: Longeersingel voor shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:28

Ok ik zal even antwoorden op je vragen:
-Een longeersingel helpt alleen als je er een bijzetteugeltje/elastieken ofso aandoet anders heeft eht geen effect
-Nee ontspannen word hij er niet van, de kans is juist groote als je hem met bijzet vastzet dat hij er tegenin gaat en juist gespannerder word (spreek uit ervaring maar elke pony is anders)
-Als je een longeersingel koopt zou ik er ook bijzetteugels bij kopen want gewoon een longeersingel heeft geen effect
-En of die past, ik denkt het wel want meestal kun je er ook nog een grotere of kleinere singel bij kopen of extra gaatjes bij in laten maken

En op je 2 andere vraagjes
-Longeren met bijzet heeft belang als je ook wilt dat hij wat bespierder word, als je hem gewoon alleen aan het hoofdstel longeert dan is het meer beweging geven
-En een longeersingel zou ik niet namaken want de kans op verkeert zitten en schuurplekken word dan veel groter
(ene longeersingel kost neit zoveel hoor tussen de 20 en 30 euro heb je al een goeie)

En even over dat ontspannen ik zou gewoon beginnen met wat grondwerk (je los volgen in stap/draf, zonder touw longeren en stemhulpen aanleren etc)

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)