Hipsaver Barefoot Cheyenne. last van heupen door rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pommetje1

Hipsaver Barefoot Cheyenne. last van heupen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:58

Hallo,

Ik heb een heel breed paard en krijg hierdoor last van mijn heupen door het rijden.
Nu ben ik op zoek naar een hipsaver voor de BF Cheyenne, wie weet waar ik die kan kopen?
En wie heeft hier ervaring mee? Helpt het?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Safiera

Re: Hipsaver Barefoot Cheyenne. last van heupen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:45

Ik had nog nooit van een hipsaver gehoord! Ff gegoogled, en warempel, het bestaat gewoon. Ik ben alleen bang dat ze alleen in engeland te koop zijn: http://www.enlightenedequitationshop.co ... r-11-p.asp

Ook vrij prijzig := Geen ervaring mee dus, maar klinkt wel interessant.
Ik weet wel dat extra inlages soms ook kunnen helpen om de zit wat te versmallen bij barefoots.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:00

Ik zou buitenzinnig als ik jou was een pm sturen. Die weet een hoop van de bf's!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:04

Is dit ook voor het scheef zitten? ik knik in, in mijn linkerheup!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:08

Ik heb de hip saver ooit gehad op de London en ik merkte zelf geen enkel verschil, gelukkig kon ik hem toen nog terug sturen.
En het is trouwens pmarena op bokt (van de site fijzadel.nl) die verstand heeft van Barefoot zadels. De hipsavers zijn er (voor zover ik weet) niet van Barefoot zelf, ze zijn van Heather Moffet.
Wat wel helpt om iets smaller te zitten is dubbele inlages gebruiken. Ik ben vanwege mijn huepklachten zelf uiteindelijk overgestapt van een Cheyenne naar een London (die zit smaller) maar dat ging uiteindelijk ook neit meer dus heb ik nu een heel ander zadel. De Ghost is in mijn ervaring het boomloze zadel met de smalste zit (en die is dan weer wel bij buitenzinnig te krijgen). Ik heb nu zelf een Trekker Classic (ook buitenzinnig) en die is ook goed te doen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:35

Ik heb heb hem en ik vind hem geweldig. Ik heb hem van een stalgenoot overgekocht die hem gewoon van MP heeft. Je moet hem alleen niet in de kou leggen dan duurt het uren voordat hij fijn zit.