Evaringen Kalvalkade Vario pad..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisadliam

Evaringen Kalvalkade Vario pad..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 10:00

Hallo

De druk onder mijn zadel is niet goed verdeeld er is namelijk teveel druk vooraan, dat is duidelijk te zien na het rijden.
Nou ben ik een half jaar terug naar de zadelmaker geweest en toen lag mijn zadel weer goed maar dat is maar van korte duur,
mijn haflinger is namelijk veel afgevallen en nu ligt hij dus niet meer goed, maar mijn haflinger veranderd heel veel en snel.
Er is nog een probleem mijn haflinger heeft namelijk weinig tot geen schoft, daardoor heeft het zadel snel de neiging om te veel naar voren te gaan liggen.
Nu weet ik ook wel dat het het beste is weer naar de zadelmaker te gaan, maar dan zou ik om het half jaar naar de zadelmaker moeten gaan en dat kost echt te veel.

Mijn overbuurvrouw had een Kalvalkade Kavaltop Vario dekje gekocht en ik mocht hem proberen, ik had 2 inlages voorin gedaan en had zadel lag echt veel beter.
Meer ruimte bij de schoft niet meer naar voren schuiven de druk van het zadel was veel beter verdeeld.

Link naar afbeelding:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... x=83&ty=92

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:03

Ik heb er 1tje maar dan zonder het dekje er aanvast omdat mij paard nog bespiering mist bij zijn schoft.
Ik ben er erg tevreden mee, pad word niet plat en behoudt zijn vorm goed.
Je kan hem ook goed opvullen naar eigen keuze door de 3 compartimenten.
Waar je alleen goed op moet letten bij het pad is dat de kamer ruimte niet te klein word en het niet tegen de schoft gaat duwen.
Vind hem alleen echt belachelijk duur :o
Afbeelding

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 10:47

_Jessie schreef:
Ik heb er 1tje maar dan zonder het dekje er aanvast omdat mij paard nog bespiering mist bij zijn schoft.
Ik ben er erg tevreden mee, pad word niet plat en behoudt zijn vorm goed.
Je kan hem ook goed opvullen naar eigen keuze door de 3 compartimenten.
Waar je alleen goed op moet letten bij het pad is dat de kamer ruimte niet te klein word en het niet tegen de schoft gaat duwen.
Vind hem alleen echt belachelijk duur :o
Afbeelding

Ik vind hem idd ook erg duur, maar dat is een eenmalig naar de zadelmaker moet vaker en is dus duurder!
bedankt voor de reactie!

_Jessie

Re: Evaringen Kalvalkade Vario pad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:49

Dat is zeker waar ja :j en tweedehands worden ze ook wel eens verkocht ronde de 45-50 euro

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:54

ik heb er ook 1.... zo bevalt hij wel prima maar omdat mijn paard ook steeds veranderd in zijn bouw en zijn zadel ook niet goed meer ligt heeft de zadelmaakster het opgevuld van achteren en leeg gehaald van voren. (de pad)

maar ik vind dat het door die extra opvulling niet goed en lekker meer ligt, het is goed voor een tijdelijke oplossing maar niet voor blijvend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:20

Waarom ga je niet gewoon naar de zadelmaker? je paard blijft toch niet afvallen?

Ik vind dit soort lap middelen altijd zo'n onzin. Voor even bij bijv. jonge paarden kan het wel. Maar anders niet :n

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:12

Anoniem schreef:
Waarom ga je niet gewoon naar de zadelmaker? je paard blijft toch niet afvallen?

Ik vind dit soort lap middelen altijd zo'n onzin. Voor even bij bijv. jonge paarden kan het wel. Maar anders niet :n

Ik ben het met je eens maar het kost me teveel om steeds naar de zadelmaker te gaan, want ze gaat vast weer wat aankomen door het gras en ik hoop dat ze nog iets meer bespiering krijgt, als ik zeker weet dat ze niet meer veranderd dan ga ik pas weer naar de zadelmaker. Het is dus eigenlijk even een korte oplossing.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:20

Ik heb ook zo'n soort pad van Kavalkade, neopreen o.i.d. op het dekje. Heel fijn. Je kunt hier niet de dikte varieren, maar het is wel erg fijn. Ik gebruik het dekje nu niet meer, omdat ik niet meer spring. Ik gebruikte het dus niet bij een niet passend zadel, maar puur voor het springen als extraatje. Dekjes zijn overigens in model VZH erg groot zodat ze ook perfect onder een dressuurzadel passen.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:56

Anoniem schreef:

Ligt er maar net aan wat voor paard je hebt. Mijn ijslander schommelt door het jaar heen nogal van vorm; weideseizoen/wintervacht daardoor ligt het zadel niet altijd hetzelfde. Een warmbloed is wat dat betreft veel makkelijker dan een robuust type. Toevallig meldde mijn zadelpaster dat gisteren zelf nog. Voor de ijslanders had ik rijpaarden en dan was een bezoekje van de zadelmaker 1x per jaar meer dan genoeg. Zou ik het goed willen doen dan kan ze bij mijn huidige paard wel 4x per jaar komen. Om die reden ga ik er ook zo'n pad bijnemen.
Laatst bijgewerkt door Refagreni op 19-07-11 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:57

Mijn zusje rijd ook met zo'n vario pad (zonder dekje eraan). Hij bevalt haar erg goed. Zelf vind ik het ook een erg makkelijk ding in gebruik