Heeft iemand ervaring met een onderlegger die niet zo opvult en toch als schokdemper werkt? Mijn paard ontwikkelt eindelijk fatsoenlijke bespiering op zijn rug (na behandeling osteopaat). Dat is natuurlijk erg mooi, maar nu is de lamswollen onderlegger niet meer nodig. Sinds een week of zes rij ik nu alleen met een goed sjabrak, maar nu krijg ik behoorlijk last van de rug. Ik vermoed toch dat daar een verband zit. Nu wil ik niet zo graag weer met een bontje gaan rijden, omdat dat gewoon niet meer nodig is, maar dit is ook niet handig. Het paard heeft een gevoelige huid (dus niet te broeierig) en een hoge schoft (zo'n dikke pad ligt ook niet heel fijn). Wie o wie heeft een goede suggestie? Tips zijn zeer welkom!
Het kan zijn dat je nu anders zit omdat het bontje weg is. dus in een andere balans die je rug belast. maar ikk denk dat je dan meer hebt aan andere beugels dan aan een onderlegger. ik neem niet aan dat je steeds in het zadel neer ploft... Anders beugels zijn b.v. van sprenger ( bow balance of flexibele veiligheidsbeugels, gpg etc ).
Nee, ik denk aan zelf meer ontspannen. Je paard krijgt andere spieren, gaat daardoor makkelijker over de rug, wat een andere zit oplevert. Je zult zelf dus meer moeten aanpassen aan je paardje, door te oefenen en desnoods een paar behandelingen van een fysio voor je rug!
Ahumm
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-11 13:15
goede suggesties, dank hiervoor. Nee, ploffen in het zadel doe ik gelukkig niet. De fysio is al bezig... De flexibele beugels en het bontje erop, inderdaad nooit aan gedacht.