rijden met een keurings hoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1986

rijden met een keurings hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 22:29

al een tijd ben ik op zoek naar een wit hoofdstel.
heel simpel. en ruim verstelbaar. maar ook stevig.
er moet een hackamore aan komen.

nou vond ik dit keuringshoofdstel.
is het denken jullie stevig genoeg om echt mee te gaan rijden? (op de weg)

normaal zou ik zeggen, gebruik de dingen waar ze voor bedoeld zijn, niet om te rijden dus.
maar ik kan gewoon geen wit leren hoofdstel vinden. ook nog geschikt om een hackamore aan te hangen.

groetjes
dit hoofdstel had ik gezien:
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=9700008

_RMHorse_

Re: rijden met een keurings hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:36

Er zitten geen witte teugels aan geloof ik dan krijg je zwarte teugels? Das toch niet mooi:p

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 22:36

das dan mijn nieuwe missie...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:39

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:44

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:54

Wit leer is (meestal) chroom gelooid en dat is niet geschikt voor paarden vanwege de chemicaliën, zeker niet voor dagelijks of intensief gebruik. Goed leer voor paardentuig is plantaardig gelooid en door het looiprocess kan dit niet wit worden. Of het is wit geverfd en dat brengt de kwaliteit van het leer weer sterk omlaag en de verf zal vroeg of laat slijten waardoor je de bruine kleur van het leer weer gaat zien.

Ik zou voor biotane gaan, je hebt verschillende soorten in het wit, ook in leatherlook, beta biotane is dat geloof ik maar durf ik niet met zekerheid te zeggen, kijk anders op goedhard.nl. Voordeel is ook dat het makkelijk schoon te maken is en lang mooi wit blijft :D .

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:07

Hou er ook rekening mee dat als je er een hack aan wilt hangen je kortere bakstukken moet hebben, als je paard niet zo'n groot hoofd heeft. Kijk naar het plaatje van Epplejeck, dat hoofdstel zit om het hoofd van een Fries, de bakstukken zijn vrij lang, de gesp zit al tegen de frontriem aan. Hier kun je nooit een hack aan hangen... de bakstukken zijn veel te lang. (of jouw paard moet een nog veel groter hoofd hebben)

Ik zou ook voor biothane gaan, volgens mij kun je de onderdelen ook wel los bestellen (full kopstuk en frontriem, cob bakstukken)
Succes!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:16

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:49

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:51

IcePrincess schreef:
Wit leer is (meestal) chroom gelooid en dat is niet geschikt voor paarden vanwege de chemicaliën, zeker niet voor dagelijks of intensief gebruik. Goed leer voor paardentuig is plantaardig gelooid en door het looiprocess kan dit niet wit worden. Of het is wit geverfd en dat brengt de kwaliteit van het leer weer sterk omlaag en de verf zal vroeg of laat slijten waardoor je de bruine kleur van het leer weer gaat zien.

Ik zou voor biotane gaan, je hebt verschillende soorten in het wit, ook in leatherlook, beta biotane is dat geloof ik maar durf ik niet met zekerheid te zeggen, kijk anders op goedhard.nl. Voordeel is ook dat het makkelijk schoon te maken is en lang mooi wit blijft :D .

bedankt,
dat wist ik dan weer niet.
biothane vind ik meestal niet zo mooi. vind het zo glimmend.
dat maakt het voor mij heel goedkoop ogen, terwijl het dat niet bepaald is.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:55

@ dabo:
dat weet ik, daarom is ook niet elk hoofdstel geschikt.
het hoofdstel van EJ kan mijn schoenmaker 'makkelijk' inkorten bij de bakstukken.

ben echt al jaren op zoek.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:57

Daarom zegt ze ook beta-biothane :D

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:58

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:30

Biothane ziet er inderdaad niet uit , maar dat is de basis-veriant , dat is van lelijke plastic-plakspul :P

Je hebt ook andere soorten Biothane , de Beta , Granite variant zijn wel gewoon mooi :j

Zie hier een voorbeeldje van de mogelijkheden , de rechtse kleuren zijn net een soort leer alleen dan wel kleurecht en veel makkelijker in onderhoud. Wit leder wordt snel lelijk en Beta / Granite blijft gewoon mooi :)

http://www.americantrailgear.com/USA_pa ... wheel1.htm